Двигателят MR20DE се появи през 2005 година и се предлага на голям брой модели на алианса Renault-Nissan. Най-популярните от тях на пазарите в Европа са Renault Meganе, Fluence, Scenic, Laguna и Clio, а също така Nissan Qashqai и X-Trail, което означава, че моторът е доста разпространен. А фактът, че алиансът продължава да го произвежда и поставя на своите автомобили показва и сравнително висока надеждност.
Както повече задвижващи агрегати, предлагани през последните години, MR20DE също си има своите слаби страни, които създават проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с този двигател. Кои са основните от тях, според експертите от изданието ZR.
7-те основни проблема на двигателя MR20DE (ГАЛЕРИЯ):
Този проблем може да се появи още при относително малък пробег, едва надвишаващ 50 000 км. Основната и най-честа причина е появата на коксуване на пръстените на буталата. Причината е, че в тях няма отвори за източване на маслото, но има четири вдлъбнатини. В крайна сметка едно и също количество масло в контакт с горещото бутало и губи свойствата си. А когато смазката не върши работата си, това е пагубно за самия двигател.
Слабите цилиндри също увеличават разхода на масло. Тънкостенните чугунени облицовки са отлети в алуминиев цилиндров блок, направен по технологията Open-Deck. Това означава, че цилиндрите са в отворен блок и не са свързани със стените му отгоре. Така цилиндрите се деформират от топлината, като най-голямото напрежение и деформации се появяват на места, където цилиндрите имат обща стена помежду си. Тяхното изкривяване води до неравномерно износване на облицовката, което също увеличава разхода на масло.