IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългата работа на празен ход убива двигателя

Това е особено опасно при турбомотори с малък картер

Много автомобили - особено тези, които са служебни, често работят доста дълго на празни обороти. Понякога това се случва, защото шофьорът чака с часове хората, които вози и държи двигателя запален. Подобно нещо се става и в задръстванията в големите градове, където автомобилът буквално пълзи и прекарва доста време на място.


двигател ремонт


Всичко това оказва негативно влияние върху двигателя на автомобила, категорични са експерти. Те предупреждават също, че е опасно и прекалено дългото загряване на двигателя преди тръгване на път, като основният риск е свързан със състоянието на моторното масло. При ниски обороти намалява скоростта на циркулацията на смазващата течност в двигателя, тъй като тя зависи именно от неговите обороти.

Трябва да се помни, че в съвременните двигатели смазването на техните елементи е комбинирано - до най-натоварените детайли маслото стига под налягане през специални канали, а при по-малко натоварено - на самотек или чрез разпръскване. Именно ниското налягане на маслото създава и сериозни проблеми на мотора. Сред тях са повреда на маслената помпа, а след това и на самия двигател, до който не достига достатъчно масло.


двигател ремонт


Експертите препоръчват да се обръща особено внимание на турбомоторите с малък картер. При дълго работене на място, особено когато навън е горещо, маслото в картера буквално се изпича. Неговите добавки се изпаряват и то губи своите си свойства. В резултат на това маслото може да се сгъсти и да запуши маслените канали, което ще доведе и до прегряване на двигателя, последвано от основен ремонт. Затова и се препоръчва при автомобили, които прекарват повече време в задръствания, маслото да се сменя по-често. Тогава не се смятат изминатите километри, а часовете на работа на мотора.

Има и друг нюанс - при дълга работа на празни обороти горивно-въздушната смес не изгаря ефективно. Затова и неизгорялото гориво с примеси от масло попада върху катализатора, като го запушва и в крайна сметка той се поврежда. Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. Той, на свой ред, постепенно убива двигателя, като води до негов основен ремонт.

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Искам да попитам как така щом било вредно да се държи на празен ход двигателя, мотоциклетите със маслено охлаждане все още работят? Това са пълни глупости.
  • #18
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аутомедия защо не пишете статии за домакини? Явно от автомобили абсолютно нищо не разбирате. в бгмама знаят повече
  • #17
    29 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В нормалните държави бедните хора са купуват нова Фиеста, Поло или Шкода, тук бедните карат 15 годишни БМВта, аудита, бенцове, тровят държавата и дават пари за ремонти за които нямат. Докато не се забрани вноса на коли под Е5 или Е6 стандарт ще сме така...
  • #16
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Куест ( преди 3 години )
    Дългата работа на празен ход убива двигателя......а дебелата работа на задна какво прави?
  • #15
    28 rate up comment 2 rate down comment
    А се де ( преди 3 години )
    От месеци пускате статии, че ниските обороти не били вредни и че старт/стоп системата бела вредна, сега какво се оказа?!? Че ниските обороти са вредни и старт/стоп системата предпазва двигателя от вредна работа на празен ход в задръстванията .... Е хайда да се уточним най-накрая, а?!?!
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хадо Verylube Turbo и няма тpueне при празен ход. Иначе новите коли нямат празен ход изобщо, нито износване каквото и да е. 2 чарка - ротор и статор.
  • #13
    12 rate up comment 5 rate down comment
    д-р Исня ( преди 3 години )
    На запад затова глобяват празния ход. Грижа ги е да не се повреди колата на сиромаха, а не, че *** бека тежкарее на гърба на майката природа!
  • #12
    57 rate up comment 7 rate down comment
    щирлиц ( преди 3 години )
    Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. Той, на свой ред, постепенно убива двигателя, като води до негов основен ремонт.Доколкото знам,катализаторът е след двигателя,та бихте ли обяснили,как става горната процедура?
  • #11
    41 rate up comment 4 rate down comment
    Иван ( преди 3 години )
    Как части от катализатора ???? попадат в двигателя ???? Само това изречение ми е достатъчно да разбера нивото на статията :)
  • #10
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То е ясно че са много зле ДВГ-та и от година на година все по-зле стават. И без това още малко им остава и минаваме на ток.