IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дългата работа на празен ход убива двигателя

Това е особено опасно при турбомотори с малък картер

Много автомобили - особено тези, които са служебни, често работят доста дълго на празни обороти. Понякога това се случва, защото шофьорът чака с часове хората, които вози и държи двигателя запален. Подобно нещо се става и в задръстванията в големите градове, където автомобилът буквално пълзи и прекарва доста време на място.


двигател ремонт


Всичко това оказва негативно влияние върху двигателя на автомобила, категорични са експерти. Те предупреждават също, че е опасно и прекалено дългото загряване на двигателя преди тръгване на път, като основният риск е свързан със състоянието на моторното масло. При ниски обороти намалява скоростта на циркулацията на смазващата течност в двигателя, тъй като тя зависи именно от неговите обороти.

Трябва да се помни, че в съвременните двигатели смазването на техните елементи е комбинирано - до най-натоварените детайли маслото стига под налягане през специални канали, а при по-малко натоварено - на самотек или чрез разпръскване. Именно ниското налягане на маслото създава и сериозни проблеми на мотора. Сред тях са повреда на маслената помпа, а след това и на самия двигател, до който не достига достатъчно масло.


двигател ремонт


Експертите препоръчват да се обръща особено внимание на турбомоторите с малък картер. При дълго работене на място, особено когато навън е горещо, маслото в картера буквално се изпича. Неговите добавки се изпаряват и то губи своите си свойства. В резултат на това маслото може да се сгъсти и да запуши маслените канали, което ще доведе и до прегряване на двигателя, последвано от основен ремонт. Затова и се препоръчва при автомобили, които прекарват повече време в задръствания, маслото да се сменя по-често. Тогава не се смятат изминатите километри, а часовете на работа на мотора.

Има и друг нюанс - при дълга работа на празни обороти горивно-въздушната смес не изгаря ефективно. Затова и неизгорялото гориво с примеси от масло попада върху катализатора, като го запушва и в крайна сметка той се поврежда. Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. Той, на свой ред, постепенно убива двигателя, като води до негов основен ремонт.

0 от 500
  • #13
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 2 седмици )
    Как части от катализатора ???? попадат в двигателя ???? Само това изречение ми е достатъчно да разбера нивото на статията :)
  • #12
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    То е ясно че са много зле ДВГ-та и от година на година все по-зле стават. И без това още малко им остава и минаваме на ток.
  • #11
    22 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 2 седмици )
    Петърчо, като се наложи някъде да седиш на празен ход слагай една тухла на *** на газта да седи на 7000 оборота. Така ще е по-добре, нали според твоята статийка за мотора.
  • #10
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Жената на снимката има страхотна коса!
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    смешки ( преди 2 седмици )
    Кой гений ви е казал да си купите малолитражка под 2 литра?
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    майстор Иван ( преди 2 седмици )
    Какво не ви е ясно, не ви ли се е случвало да пръднете и да ви заглъхнат ушите - на мен не!
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    ха ха ( преди 2 седмици )
    Интересно как ще се повреди турбината на празен ход, след като е в състояние на покой /имам предвид след запалване/. Проблем за турбината е след като е работила продължително и е загряла да се изгаси двигателя. Маслото трябва да се сменя на по кратки интервали от предписаното особено за дизела, като се има предвид, че биодизела съкращава значително ресурса на маслото между 30 и 50 % в зависимост от процентното му съдържание в горивото.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Кратките разстояния скапват дизела, независимо дали е с голям или малък обем. Това много хора не го съобразяват при закупуването на автомобил. Какво те топли, че колата е в гаранция при положение, че се налага да виси често в оторизирания сервиз за не малко време и не можеш да я ползваш? Сега ще ми кажете - Те ще ми дадат заместващ автомобил. Дали наистина ще дадат, силно се съмнявам.
  • #5
    25 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Как така керамичните части на катализатора попадат обратно в двигателя е мистерия. Очаквам авторът да обясни. Има рециркулация на газовете през самия катализатор, но връщане в двигателя не съм чувал.
  • #4
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Така е ( преди 2 седмици )
    Колите с ДВГ имат мноооого повече недостатъци от електрическите! Това са факти!