fallback

Кой е най-добрият четирицилиндров двигател, правен някога?

Повече от половината коли, продадени през 2020 г., са именно с такива мотори

Няма съмнение, че броят на цилиндрите е основен определящ фактор за двигателя с вътрешно горене. В продължение на десетилетия V12, V10 и V8 са водещи в по-голямата част от суперавтомобилите и спортните коли. И все пак, четирицилиндровият мотор е превозил най-голяма част водачи през същия период от време.

Според една статистика на JD Power четирицилиндровият двигател се намира под капака на повече от половината автомобили, продадени през 2020 година. Някои от марките и моделите на тези превозни средства могат също да ви изненадат. Chevrolet Silverado, Ford Mustang, Porsche 718 Boxster и дори Mercedes S-Klasse също използват агрегати само с четири бутала.

Без съмнение, тези по-нови двигатели са едни от най-технологичните четирицилиндрови мотори в историята. Благодарение на турбокомпресора, механичният нагнетател и директното впръскване, а понякога и на трите , тези мотори често произвеждат повече мощност от атмосферен V6. Ford Focus RS например, разполага с невероятните 350 к.с. (260 kW) със своя мощен 2.3-литров EcoBoost. За съжаление този двигател вече не се произвежда.

В същото време не само по-новите автомобили имат забележителни четирицилиндрови агрегати. Някои от най-възхваляваните стари автомобили също ги използват с голям успех. Може веднага да се сетите за автомобили като Nissan 240SX и неговото семейство, които използваха прословутия мощен и здрав мотор с индекс SR20DET.

Mitsubishi Eclipse GSX и Lancer EVO също използват вариации на здравия и богат на въртящ момент 4G63 мотор, който е с мощност от над 350 к.с. в окончателния си вид. Honda S2000 също заслужава специално споменаване за използването на двигател, който може да се развърта до 9000 оборота в минута.

Бихме могли да се върнем и по-назад. Оригиналният Ford Model T първоначално се доставя с четирицилиндров двигател с мощност 20 к.с. (14,9 kW). Ако говорим за двигатели, които са наистина революционни или са имали голямо влияние върху пазара, трябва да споменем именно този.

А вие какво мислите? Кой според вас е най-добрия четирицилиндров двигател? Един от споменатите тук или пък някой съвсем друг? Можете да споделите мнението си в коментарите по-долу!

fallback
  • #77
    Факт е ( преди 2 години )
    Кажете ми някой 4 цилиндров двигател, който не се е чупил досега. Май няма много такива, а? Или всъщност има по 1-2 на бмв и Мерцедес, също както и VW. За бмв имам предвид на 318is мотора 143 коня ли беше не помня колко. От 4 цилиндровите става. Но истински здравите мотори започват от 6 цилиндъра нагоре. Ауди имаха и странна небалансирана приумица с 5-так, но с времето дисбаланса си казваше думата. Та така - 4 цилиндрови здрави двигатели има колкото пръстите на едната ми ръка.
  • #76
    Автоманиак ( преди 2 години )
    Всеки посочил някакъв двигател като коментар е много зле , тъй като реално "4 цилиндров" и "най-добрият" няма как да съществуват заедно в едно изречение. Оксиморон е.
  • #75
    Napoleon ( преди 2 години )
    Може би двигателя на Тесла :DDDD
  • #74
    JDM fan ( преди 2 години )
    До #75Въртящият момент не се споменава защото никой не знае какво е. Никой не се сеща защо а8 4,2 бензин с 373 коня е по-бавна от а8 4,2 дизел с по-малка мощност.Хората като чуят 50 коня отгоре не обръщат внимание на 250-300нм отдолу... И точно Нютон метрите са причината за ниският разход на дизелите. Те при 2к обороти са с макс нм. и за тях там е перфектно. Чудя се защо не са сложили к20 на Хонда или ej серията на Субару...
  • #73
    анонимен ( преди 2 години )
    F20C Honda 2.0 / 4cyl / 241hp / 9k RPMНай-добрият 4 цилиндров
  • #72
    1.9 TDI ( преди 2 години )
    1.9TDI na VAG от 95-96 мисля че кода на мотора е AFN. Карахме го около 15 г с баща ми. Беше на 90х км купуван от дилър в Италия. Последно го продадахме на 450х км. За толкова години при обслужване веднъж годишно на пролет абослютно никога не сме доливали масло или ремонтирали турбо.
  • #71
    V8 ( преди 2 години )
    Може да са екологични технологични икономични и каквото се сетите -ичниНо нищо не може да се сравнява с V8Атмосферно пълнене естественоА съдбата на четирицилиндровите масълкари знаем много добре каква еМежду другото много ми е любопитно защо никога не се споменава другата важна характеристика на на един двигателВъртящия момент
  • #70
    Стоян ( преди 2 години )
    М42B18 или по известен като 1.8is на БМВ с скромните си 143 коня но доста по здрав и надежден от останалите 4цилиндрови съперници
  • #69
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента рено с Меган държи рекорда за 4 цилиндров двигател с трофи р
  • #68
    йо ( преди 2 години )
    1.9 тди avf
fallback
Последни