Ако ни даваха по левче за всеки път, в който някой употреби израза "убиецът на Tesla", щяхме да сме с поне 219 лева по-богати. Кой ли не е убивал Tesla пред годините - от екзотичните Faraday Future и Neo до Volkswagen ID.3. Но въпреки това компанията на Илон Мъск си е жива и здрава, и все така си остава пример за подражание в електрическия сегмент.
И все пак има един автомобил, който смело посяга ако не към продажбите и влиянието на Tesla, то поне към рекордите на нейния най-екстремен модел. Тази кола се нарича Lucid Air. За съжаление няма как да ви споделим наблюдения от първо лице, защото все още няма нито една бройка в България, или изобщо в Източна Европа (обикновените български сметосъбирачи, директори на държавни болници и зърнопроизводители от Добруджа явно все още предпочитат Bugatti и Bentley). Но поне вече разполагаме с мнението на медия, на която имаме пълно доверие: Car&Driver, списанието, което преди шест десетилетия на практика изобрети тест драйва в днешния му вид.
Преди да видим какво установиха експертите на изданието, само кратко припомняне: Lucid Motors е калифорнийска компания, която представи първия си модел още през 2016, но производството започна едва в самия край на 2021. Неин шеф е бившият главен инженер на Lotus и Tesla Питър Роулинсън, а дизайнер е Дерек Дженкинс, създател на някогашните Audi A2 и A8, и на днешната Mazda MX-5.
10 ключови факта за новия Lucid Air (ГАЛЕРИЯ):
Шефът на Lucid по аеродинамиката е Жан-Шарл Моне - същият човек, който навремето отговаряше за шампионския болид на Себастият Фетел във Формула 1. Намаляването на съпротивлението е ключово за един електромобил и Моне е направил тук истински чудеса. Двойните канали по външния ръб на капака отвеждат струята нагоре и над колата. Батерията под колата е оформена така, че да насочва въздуха отдолу право към дифузьора. Когато е нужно максимално охлаждане, въздухът се засилва през патентованите предни въздухозаборници в двойни вихри, които се разпределят равномерно върху радиатора.
Коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0.20. Lucid Air се нуждае от 12 до 25% по-малко енергия от Tesla Model S, за да поддържа магистрална скорост.