Алуминий вместо чугун, сложен катализатор, намаляване на размера и поставяне на турбо, „алтернативни" задвижвания - всичко това са част от причините за по-слабата надеждност на съвременните двигатели, които ви представихме по-рано този месец.
Към тях сега добавяме още 5 причини, влияещи сериозно на ресурса на задвижващите агрегати в сегашните автомобили. Те олицетворяват прогреса на индустрията, но едновременно с това са и причината, поради която сегашните двигатели да изкарват безпроблемно стотина хиляди километра, след което да се налага да бъдат ремонтирани.
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Системата, която изключва двигателя по време на кратки паузи в движението на автомобила и след това го стартира отново, не се харесва на много шофьори, като за това си има и конкретна причина. Натоварването на стартера и акумулатора нараства, като това се отразява дори на двигателя.
Повечето от валовете в него се въртят върху хидродинамични лагери. Тоест валът не влиза в контакт със стените на отвора, в който работи, и благодарение на масления клин се върти „безконтактно“ с малко триене и практически без износване.
Когато двигателят спре, масленият клин изчезва, а валовете „падат" - те се притискат към повърхностите. Коляновият вал се избутва надолу заради тежестта си, а разпределителните валове се избутват нагоре от пружините на клапаните. След кратко време системата „старт-стоп" ги издърпва, като резултатът е разграждането на метални микрочастици и ежедневно износване.