Алуминий вместо чугун, сложен катализатор, намаляване на размера и поставяне на турбо, „алтернативни" задвижвания - всичко това са част от причините за по-слабата надеждност на съвременните двигатели, които ви представихме по-рано този месец.
Към тях сега добавяме още 5 причини, влияещи сериозно на ресурса на задвижващите агрегати в сегашните автомобили. Те олицетворяват прогреса на индустрията, но едновременно с това са и причината, поради която сегашните двигатели да изкарват безпроблемно стотина хиляди километра, след което да се налага да бъдат ремонтирани.
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Повечето съвременни автомобили с ръчна скоростна кутия и всякакви мощни двигатели, както и всички дизелови автомобили, са оборудвани с двумасови маховици. Те правят тръгването по-плавно, като намаляват вибрациите. Експлоатационният живот на тези детайли обаче рядко надвишава ресурса на диска на съединителя.
Имало е случаи, когато двумасовите маховици са се отказвали и по-рано. Невъзможно е да се кара със счупен двумасов маховик, а смяната му струва цяло състояние.