IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault е големият губещ от войната в Украйна

Френският производител може да бъде принуден да се откаже от АвтоВАЗ

Групата Renault е автомобилният производител, който ще загуби най-много от войната в Украйна. Към момента компанията е загубила 30% от пазарната си стойност, но все още не е обявила своите намерения, съобщава Autoblog.


Renault


Френският концерн притежава контролния пакет на най-големия автомобилен производител в Русия – АвтоВАЗ, като местния пазар е втория по големина и съответно по важност за Renault, което сериозни притеснява инвеститорите. Натискът върху групата за отказване от АвтоВАЗ се засилва, но това ще струва страшно скъпо на на компанията, а това е нежелателно на фона на спада на продажбите в Европа.

По оценки на Bloomberg Intelligence, през миналата година Renault е заработил 5 млрд евро от продажби в Русия. Акциите на компанията на борсите обаче продължават да падат, като в петък достигнаха най-ниската си стойност от ноември 2020 г. насам.

В същото време един от големите конкуренти на Renault – концернът Stellantis, в който влизат марки като Peugeot, Citroen и Opel, няма намерение да прекратява производството на автомобили в Русия. Според изпълнителния директор Карлос Таварес, производството ще продължи, заводите разполага с необходимите компоненти, но не е изключено да има и прекъсвания.


PSA/ FCA


Повечето от доставчиците, които използваме са от Южна Европа и Северна Африка, така че засега избягваме проблемите. Това обаче може да се промени и затова внимателно следим случващото се“, обясни Таварес пред CNN.

Дейността си в Русия все още не са прекратили и някои японски компании, сред които са Suzuki и Subaru и Mitsubishi. Корейските марки Hyundai, Kia и Genesis също продължават да произвеждат и доставят нови автомобили за местния пазар.


0 от 500
  • #2
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Едва ли някой купува коли сега в Русия. Дори и да произвеждате коли в Русия няма да има на кого да продадете. Но и в Европа ситуацията е сходна. Сега много потребители и бизнеси ще преразгледат плановете си за покупка на кола заради изключително несигурната икономическа обстановка. Най-вероятно ще се повтори сценария от началото на коронакризата, когато заводите за коли спряха или силно намалиха производството за няколко месеца.
  • #1
    11 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А дали след като Путин спечели и вземеми Украйна няма да са най печелившите с най голям пазарен дял и в Русия Укряйна и Беларусъ след като другите са се изнесли.