IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault е големият губещ от войната в Украйна

Френският производител може да бъде принуден да се откаже от АвтоВАЗ

Групата Renault е автомобилният производител, който ще загуби най-много от войната в Украйна. Към момента компанията е загубила 30% от пазарната си стойност, но все още не е обявила своите намерения, съобщава Autoblog.


Renault


Френският концерн притежава контролния пакет на най-големия автомобилен производител в Русия – АвтоВАЗ, като местния пазар е втория по големина и съответно по важност за Renault, което сериозни притеснява инвеститорите. Натискът върху групата за отказване от АвтоВАЗ се засилва, но това ще струва страшно скъпо на на компанията, а това е нежелателно на фона на спада на продажбите в Европа.

По оценки на Bloomberg Intelligence, през миналата година Renault е заработил 5 млрд евро от продажби в Русия. Акциите на компанията на борсите обаче продължават да падат, като в петък достигнаха най-ниската си стойност от ноември 2020 г. насам.

В същото време един от големите конкуренти на Renault – концернът Stellantis, в който влизат марки като Peugeot, Citroen и Opel, няма намерение да прекратява производството на автомобили в Русия. Според изпълнителния директор Карлос Таварес, производството ще продължи, заводите разполага с необходимите компоненти, но не е изключено да има и прекъсвания.


PSA/ FCA


Повечето от доставчиците, които използваме са от Южна Европа и Северна Африка, така че засега избягваме проблемите. Това обаче може да се промени и затова внимателно следим случващото се“, обясни Таварес пред CNN.

Дейността си в Русия все още не са прекратили и някои японски компании, сред които са Suzuki и Subaru и Mitsubishi. Корейските марки Hyundai, Kia и Genesis също продължават да произвеждат и доставят нови автомобили за местния пазар.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма доставки...Русия се връща 20г назад в автомобилостроенето. Както и с много други неща...
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 7,ти прочете ли въобще какво пишат в статията или си приказваш като луд със *** си.Русия е втория по големина пазар за марката,която продава в целия свят без канада и сащ,което не е болка за умиране.Каква Камбоджа те тресе некадърник такъв.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Доставчици от източна Европа няма как да използват. Какви са тези глупости в статията?
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Бабоеб ( преди 2 години )
    Д'акор мосьо президон! Няма да мърдаме от там!!
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    БайДън ( преди 2 години )
    Рено да не мърда от Русия - това е най-ефективната санкция, гарантирано увреждане на рашките!
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    333 ( преди 2 години )
    Не знам какво имате в главите, ни явно не разбирате,че това което беше, вече няма да бъде. Мислите с остарели икономически и маркетингови парадигми от миналия век и студената война. Нито Русия е същата, нито западния свят. Както и Китай. Това е коментар към коментиращите.
  • #6
    18 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И да спечели и да не спечели Русия след година ще бъде на практика Цървуландия. Пазара на нови коли ще е много малък.
  • #5
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Закривай! ( преди 2 години )
    Поне нещо положително от тази война - закриване на недоразумението рено!
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Рено са разумни и няма да го загубят ако не са Кия и Хюндай ще ги заместят а немците са аут
  • #3
    16 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да загубиш пазар като руския е доста неприятно, предвид и сегашната ситуация, поредна куса клечка за производителите, най вече за работещите там. ЕС ощо взето се прострелва сам ако не в главата, то в крака