Дори най-успешните автомобилни компании понякога се провалят с някои модел. Историята е пълна с подобни случаи, като причините най-често са липса на финанси или на време, което кара производителите да прибързват. Те се опитват да запълнят ниши на пазара, като някои от тях дори не са съществували преди това. А крайният резултат предизвиква повече въпроси и прилича на петно от двигателно масло върху бляскав червен килим. С помощта на британското издание Autocar ви представяме 15 такива модела, които се превърнаха в „черни овце“ за своите семейства. Любопитното е, че с течение на времето някои от тях се превърнаха в примамливи предложение за колекционерите, въпреки че в началото на жизнения си път определено бяха провал.
Черните овце в семейството (ГАЛЕРИЯ):
Cadillac се обръща към Chevrolet за помощ за разширяване на гамата си, за да може да се конкурира с набиращите популярност европейски модели като Saab 900 и BMW 3-Series. Това, което последва, беше една от най-големите илюстрации на така наречения „бейджинженеринг“ и доведе до сериозно объркване. Излезлият през 1982 г. Cimarron представляваше Chevrolet Cavalier (посредствен модел от начално ниво, който е свързан с европейския Opel/Vauxhall Cavalier).
Като типичен Cadillac, автомобилът предлагаше богато оборудване, но като усещане и пътно поведение беше далеч от моделите на марката. Затова и в рекламите го наричаха „Cimaron, от Cadillac“ вместо Cadillac Cimarron. Това беше първият четирицилиндров автомобил на марката от 1914 г. насам, като шефовете на компанията се надяваха да продават по 50 000 бройки от него. Максималният резултат, постигнат през 1982 г., беше 25 968, а Cimarron се превърна в един от най-големите провали в историята.