Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на планетата, като вече е разпространен и на пазара на колите втора ръка. Повечето от тях са от първото поколение на модела, което излезе през 2010 година. Моделът е непрекъснато обновяван, като в началото зарядното устройство е отпред, но по-късно беше преместено в багажника.
Първият Leaf е оборудван с батерии с капацитет 24, 30 и 40 кВт/ч, като пробегът (по официални данни) е съответно 175, 200 и 250 км. Тези показатели обаче са валидни през летния период, докато в студеното време обхватът на електромобила е по-малък.
Сред сочените предимства на модела на Nissan са надеждния двигател, както и добрата динамика, която предлага. В същото време слабостите му са пробегът, дългото време за зареждане, липсата на стандартна резервна гума, както и пътният просвет – 156 мм. Какво още трябва да се очаква от Leaf на старо, посочват експертите от „За Рульом“, които имат опит с този модел, тъй като това е най-разпространеният електромобил в Русия.
Nissan Leaf на старо – какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
Една батерия с високо напрежение губи средно 2% от капацитета си всяка година, тоест ще загуби 20% за 10 години. Съответно, резервът на мощност намалява пропорционално. Ресурсът на батерията се оценява на 15–20 години в зависимост от условията на експлоатация.
Батерията понася студа по-лесно, отколкото топлината, и не обича „зареждането докрай“ - най-добре е около 90%. Поддръжката е ограничена до проверка на окабеляването, порта за зареждане, електрониката и диагностиката. Състоянието на батерията може да се оцени „на око“ според скалата на SoH (здравословно състояние) на таблото. Въпреки това, е по-добре да се използвате софтуера Leaf Spy.