Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на планетата, като вече е разпространен и на пазара на колите втора ръка. Повечето от тях са от първото поколение на модела, което излезе през 2010 година. Моделът е непрекъснато обновяван, като в началото зарядното устройство е отпред, но по-късно беше преместено в багажника.
Първият Leaf е оборудван с батерии с капацитет 24, 30 и 40 кВт/ч, като пробегът (по официални данни) е съответно 175, 200 и 250 км. Тези показатели обаче са валидни през летния период, докато в студеното време обхватът на електромобила е по-малък.
Сред сочените предимства на модела на Nissan са надеждния двигател, както и добрата динамика, която предлага. В същото време слабостите му са пробегът, дългото време за зареждане, липсата на стандартна резервна гума, както и пътният просвет – 156 мм. Какво още трябва да се очаква от Leaf на старо, посочват експертите от „За Рульом“, които имат опит с този модел, тъй като това е най-разпространеният електромобил в Русия.
Nissan Leaf на старо – какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
При първите бройки е използван вътрешен нагревател с вода, нагряван от двигателя, така че няма да стане по-топло, докато не шофирате. Във версията AZEO той е заменен с електрически нагреватели – те загряват перфектно, но пък по-бързо разреждат батерията. Това, за което трябва да се внимава, е да не попаднете на ударен или „удавен“ от наводнение Leaf, тъй като там щетите по електронните системи и батерията със сигурност ще са големи. Най-добрият избор е версията с 30 кВт/ч.