IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли, че ДВГ може да работи и изобщо да не изразходва гориво?

И това не се случва, когато изключите от скорост, за да се движите по инерция

Самото определение „двигател с вътрешно горене“ (ДВГ) означава изгаряне на горивото, като под това се подразбира и неговия разход. Въпреки това, сред различните режими на движение има и такъв, при който двигателят продължава да работи, но не изразходва гориво.


движение по инерция


Първо нека да изясним от какво зависи разходът на гориво. Факторите са много, като сред тях трябва да се отделят параметрите на силовия агрегат, състоянието на горивната система, както и характеристиките на самото гориво. Влияние върху разхода оказва и стилът на шофиране – колкото по-агресивен е той, толкова повече харчи колата ви. Затова, за да икономисате гориво и средства, трябва да промените маниера си на поведение на пътя.

Освен това, разходът зависи от скоростта и околната среда. Той е един при изкачване и друг при спускане. Движение по път, по който не може да се поддържа постоянна скорост, съответно води и до повече изразходване на гориво. Това важи и за придвижване в градски условия, където трафикът е голям и се налагат чести спирани и потегляния.


движение по инерция


Как обаче може да се получи нулев разход? При спускане можете да преместите скоростния лост неутрално положение и двигателят да заработи на „празни“ обороти. Много шофьори са убедени, че в този момент за постигнали икономия на гориво, но разходът не изчезва. Той намалява до между 1 и 3 л/100 км, а причината, е че моторът работи на минимални обороти, като в този режим разходът е 0,8 литра на час.

Тогава как да го постигнем? Много просто – оставете включена предавка. На пръв поглед няма особена логика, тъй като оборотите на двигателя ще бъдат дори по-високи от тези при празен ход. При спускане обаче поддържането на оборотите се дължи на инерционната сила на автомобила, тоест колелата задвижват двигателя, а не обратното.


движение по инерция


В същото време към блока за управление на мотора (ECU) се изпраща сигнал, че докато поддържа високи обороти, шофьорът не натиска газта. Съответно, електрониката блокира работата на горивните инжектори, двигателят не изгаря гориво, а компютърът показа нулев разход.

Всичко това продължава в зависимост от дължината са спускането, като ECU обикновено рестартира горивните инжектори след намаляване на оборотите на двигателя до 1800-2000 об/мин в зависимост от настройките на съответния производител.

0 от 500
  • #23
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Хай ( преди 3 години )
    Вие открихте америка
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 3 години )
    Двигателя,даже може и да налива гориво!
  • #21
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Потвърждавам, че е така . Пише го в книжката на опелъ астра г от 99-до не знам си коя 2004 или 2007 година беше (полицейските). Но като се замислиш наистина зависи от наклона. На баири като прохода за Юндола естествено, че ще караш постоянно на скорост, понякога се слиза и до 2-предавка, но на баири като Хемус преди София едва ли ще стигнеш по -далеч на скорост отколкото по инерция.
  • #20
    9 rate up comment 45 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А знете ли,че дните на ДВГ са преброени и колкото измукани от пръстите статии в защита на тровещия ауспух да пуска петролната мафия нищо няма да спре прехода към чисто предвижване.
  • #19
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 години )
    Отново ми вдигнахте настроението. Разсмяхте ме от сърце. Ако изгасите двигателя, със сигурност няма да има консумация на гориво. Та значи спускаме на скорост и консумацията спира. Да ама и ние спираме, колкото и стръмен да е наклона. Това се нарича моторна спирачка. Това е момента в който компресията в буталата оказва съпротива на свободното движение. Демек спираме, без да натискаме спирачка. Ползва се при спиране в наклон на хлъзгав път.
  • #18
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Едно време като излязоха Москич Алеко и Лада Самара бяха с карбуратори и още тогава имаха такава възможност да не разходват гориво по надолнище. При тях то се правеше от икономаизер за принудителен празен ход който спираше подаването на гориво към карбуратира при спускане без газ.
  • #17
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Гошо ( преди 3 години )
    При дълго спускане на скорост без натискане на газта и обороти на двигателя над 2000/мин - разход 0/100. ТОЧКА. Когато колелата задвижват двигателя - разход 0/100. ТОЧКА.
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това не е вярно.Зависи от големината на наклона.Важното е да не се налага да се натиска спирачка.
  • #15
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аре, аре, светът е шарен. Любим мой участък, ако се позасиля плавно до 140, после карам 3.5км по инерция на свободна, с разход 1.2л/ч; Излизам със скорост 90 от участъка. В същия участък, ако се позасиля плавно до 140 и просто върна газта, след 500м съм вече с 90км/ч и разход от 2.5л/100км - нулев шанс да мина 3.5км на скорост, без газ. А подам ли газ, разхода е бая повече от 1.2л/ч...
  • #14
    43 rate up comment 5 rate down comment
    Идиот ( преди 3 години )
    При по дълго каране така, даже започва да ти връща изразходеното гориво(от къде го взема, не знам), внимавайте да не ви препълни резервоара!?