IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли, че ДВГ може да работи и изобщо да не изразходва гориво?

И това не се случва, когато изключите от скорост, за да се движите по инерция

Самото определение „двигател с вътрешно горене“ (ДВГ) означава изгаряне на горивото, като под това се подразбира и неговия разход. Въпреки това, сред различните режими на движение има и такъв, при който двигателят продължава да работи, но не изразходва гориво.


движение по инерция


Първо нека да изясним от какво зависи разходът на гориво. Факторите са много, като сред тях трябва да се отделят параметрите на силовия агрегат, състоянието на горивната система, както и характеристиките на самото гориво. Влияние върху разхода оказва и стилът на шофиране – колкото по-агресивен е той, толкова повече харчи колата ви. Затова, за да икономисате гориво и средства, трябва да промените маниера си на поведение на пътя.

Освен това, разходът зависи от скоростта и околната среда. Той е един при изкачване и друг при спускане. Движение по път, по който не може да се поддържа постоянна скорост, съответно води и до повече изразходване на гориво. Това важи и за придвижване в градски условия, където трафикът е голям и се налагат чести спирани и потегляния.


движение по инерция


Как обаче може да се получи нулев разход? При спускане можете да преместите скоростния лост неутрално положение и двигателят да заработи на „празни“ обороти. Много шофьори са убедени, че в този момент за постигнали икономия на гориво, но разходът не изчезва. Той намалява до между 1 и 3 л/100 км, а причината, е че моторът работи на минимални обороти, като в този режим разходът е 0,8 литра на час.

Тогава как да го постигнем? Много просто – оставете включена предавка. На пръв поглед няма особена логика, тъй като оборотите на двигателя ще бъдат дори по-високи от тези при празен ход. При спускане обаче поддържането на оборотите се дължи на инерционната сила на автомобила, тоест колелата задвижват двигателя, а не обратното.


движение по инерция


В същото време към блока за управление на мотора (ECU) се изпраща сигнал, че докато поддържа високи обороти, шофьорът не натиска газта. Съответно, електрониката блокира работата на горивните инжектори, двигателят не изгаря гориво, а компютърът показа нулев разход.

Всичко това продължава в зависимост от дължината са спускането, като ECU обикновено рестартира горивните инжектори след намаляване на оборотите на двигателя до 1800-2000 об/мин в зависимост от настройките на съответния производител.

0 от 500
  • #43
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И такива като вас,ще ме учат как да карам и кога е безопасно!!???Браво по голяма тъпотия не бях чувал,през целия си живот!!!
  • #42
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Народ ( преди 3 години )
    "Знаете ли, че ДВГ може да работи и изобщо да не изразходва гориво?" Не, Петре, не може!!! ДВГ в примера който си дал извършва всичко друго(върти се на празен ход без горене), но не и да работи...при най-масовите ДВГ тактовете са 4: всмуквване- сгъстяване-запалване(работа)-изпускане. В дадения пример работен такт няма, тъй като гориво в цилиндрите не постъпва, съответно, не се запалва, съответно нямаме раборният такт. Така, че ДВГ НЕ МОЖЕ да "работи" без да харчи гориво!!! Това не е компресор!!!
  • #41
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    А защо бръмчи по-силно мотора като се спускам на скорост? Произвежда гориво ли?
  • #40
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Истина е това, брата измина 200 километра без да изхарчи и литър бензин, за повече не му издържа батерията на електричката
  • #39
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 43 ( преди 3 години )
    То риска ако го използваш като моторна спирачка двигателя е същата колкото и когато даваш газ. Или ти караш само газ, газ, свободна пак газ, газ. Да не говорим че точно този тип каране по наклони на свободна, доста хора за да спестят малко гориво, запалиха спирачките си и платиха с живота си. Ти как виждаш един камион спускащ по един дълъг наклон на свободна, какво се случва с неговата спирачна система, ама нали двигателя няма да върти, ще спести някой литър гориво, а и няма да му се износи дви
  • #38
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Амет Чубанина ( преди 3 години )
    Логично да е нулев разхода, когато скоростната кутия движи мотора..И странното е,че повечето коментиращине го знаят, както и много шофьори..
  • #37
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Заз ( преди 3 години )
    Ммдаа от празен резервоар за 10км по надолно без газ се напълни до половина. Продавам я само сериозни оферти
  • #36
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тъпня
  • #35
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Григоров ( преди 3 години )
    Петьо, престани с тези инфантилни, лишени от смисъл статии! Няма как двигателя да работи и да не изразходва гориво. Възможно е да бъде развъртян при инерция на автомобила с изключен контакт, но трябва да си пълен *** да пробваш нещо такова.
  • #34
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Спускане по наклон на включена предавка е едно и моторна спирачка е съвсем друго нещо.