IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли, че ДВГ може да работи и изобщо да не изразходва гориво?

И това не се случва, когато изключите от скорост, за да се движите по инерция

Самото определение „двигател с вътрешно горене“ (ДВГ) означава изгаряне на горивото, като под това се подразбира и неговия разход. Въпреки това, сред различните режими на движение има и такъв, при който двигателят продължава да работи, но не изразходва гориво.


движение по инерция


Първо нека да изясним от какво зависи разходът на гориво. Факторите са много, като сред тях трябва да се отделят параметрите на силовия агрегат, състоянието на горивната система, както и характеристиките на самото гориво. Влияние върху разхода оказва и стилът на шофиране – колкото по-агресивен е той, толкова повече харчи колата ви. Затова, за да икономисате гориво и средства, трябва да промените маниера си на поведение на пътя.

Освен това, разходът зависи от скоростта и околната среда. Той е един при изкачване и друг при спускане. Движение по път, по който не може да се поддържа постоянна скорост, съответно води и до повече изразходване на гориво. Това важи и за придвижване в градски условия, където трафикът е голям и се налагат чести спирани и потегляния.


движение по инерция


Как обаче може да се получи нулев разход? При спускане можете да преместите скоростния лост неутрално положение и двигателят да заработи на „празни“ обороти. Много шофьори са убедени, че в този момент за постигнали икономия на гориво, но разходът не изчезва. Той намалява до между 1 и 3 л/100 км, а причината, е че моторът работи на минимални обороти, като в този режим разходът е 0,8 литра на час.

Тогава как да го постигнем? Много просто – оставете включена предавка. На пръв поглед няма особена логика, тъй като оборотите на двигателя ще бъдат дори по-високи от тези при празен ход. При спускане обаче поддържането на оборотите се дължи на инерционната сила на автомобила, тоест колелата задвижват двигателя, а не обратното.


движение по инерция


В същото време към блока за управление на мотора (ECU) се изпраща сигнал, че докато поддържа високи обороти, шофьорът не натиска газта. Съответно, електрониката блокира работата на горивните инжектори, двигателят не изгаря гориво, а компютърът показа нулев разход.

Всичко това продължава в зависимост от дължината са спускането, като ECU обикновено рестартира горивните инжектори след намаляване на оборотите на двигателя до 1800-2000 об/мин в зависимост от настройките на съответния производител.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Едно време като карах глокса на ладата инструктора ме караше като има спускане на гася двигателя за да пестя бензин.
  • #12
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до колкото знам притока на гориво се изключва ако се движиш по инерция на скорост примерно на пета но с над 50км ч.
  • #11
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Не карайте по инерция,спестете си излишни нерви и умрели нервни клетки.
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това което Пешо, се е опитал да каже е познато като "да върнеш газта". Спира се притока на гориво (или е близък до 0), но колата е "зацепена" се движи от набрата скорост, но не ускорява, а "плавно намаля" ако е на равно. За спускане моторна спирачка особеноо при камиони (икарусите имаха бутон на пода), но там се и свалят скорстите (помагаш на спирачките). Старите пфорите го правеха с междинн газ. Но тези тънкости на карането, вече малцина ги знаят или използват.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хахахаха ( преди 3 години )
    До 7. Цеко, ако се спускаш по инерция на свободна с 20 км/ч, разхода ти е 3,5 литра на 100, ако не знаеш!
  • #8
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Разход 0/100. ( преди 3 години )
    Има още по добър начин. Направо изгасете колата, сложете я на свободна и започнете да бутате! Ако жена ви е по якичка може тя да бута а вие само да се возите. Ако имате деца и те да помагат още по ефективно. По този метод ви гарантирам че няма да изгорите нито капка гориво! По баирите и по равното бутате, а после при спусканията си почивате в колата. Чисто зелено и екологично.
  • #7
    8 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До редактора и автора на този виц: Г-да, вие,... случайно да сте шофьори? Или може би, сте карали само шейни в своето детство?! Толкова тъпо нещо е за Гинес! Хайде, прочетете си тъпотиите отново! Потрес...
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Цеко ( преди 3 години )
    наистина ми е любопитно дали по инерция с двигател, работещ на празен ход (1-2-3л/ч) е по-икономично от колкото с двигател изразходващ 0л/100км, но пък оказващ повече съпротивление :/ вероятно зависи от сценария
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Браво за откритието! Поне от 15 години е така, Петърчо! Откакто има инжекциони и кабел, вместо жило на *** на газта. Който си е гледал трип компютъра, го е открил отдавна. Но да спускаш на скорост не винаги е по-икономично. Зависи от наклона, какво следва след него, от компресията и от натоварването на двигателя (колко ток трябва да се произвежда, включен ли е климатикът). Хойде, че ти написах пак статията? До изпратя ли айбан?
  • #4
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Хахахаха ( преди 3 години )
    Момченцата не ги знаят тези неща, а и много по-възрастни! При моторна спирачка, когато колелата въртят мотора, разхода е 0 (минимален, счита се за 0)! Но най-интересното е, че много хора смятат, че и при тези по-високи обороти, мотора им върви с мощност, която е показана по графиката за мощност и въртящ момент! Но неграмотници има всякакви!