IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли, че ДВГ може да работи и изобщо да не изразходва гориво?

И това не се случва, когато изключите от скорост, за да се движите по инерция

Самото определение „двигател с вътрешно горене“ (ДВГ) означава изгаряне на горивото, като под това се подразбира и неговия разход. Въпреки това, сред различните режими на движение има и такъв, при който двигателят продължава да работи, но не изразходва гориво.


движение по инерция


Първо нека да изясним от какво зависи разходът на гориво. Факторите са много, като сред тях трябва да се отделят параметрите на силовия агрегат, състоянието на горивната система, както и характеристиките на самото гориво. Влияние върху разхода оказва и стилът на шофиране – колкото по-агресивен е той, толкова повече харчи колата ви. Затова, за да икономисате гориво и средства, трябва да промените маниера си на поведение на пътя.

Освен това, разходът зависи от скоростта и околната среда. Той е един при изкачване и друг при спускане. Движение по път, по който не може да се поддържа постоянна скорост, съответно води и до повече изразходване на гориво. Това важи и за придвижване в градски условия, където трафикът е голям и се налагат чести спирани и потегляния.


движение по инерция


Как обаче може да се получи нулев разход? При спускане можете да преместите скоростния лост неутрално положение и двигателят да заработи на „празни“ обороти. Много шофьори са убедени, че в този момент за постигнали икономия на гориво, но разходът не изчезва. Той намалява до между 1 и 3 л/100 км, а причината, е че моторът работи на минимални обороти, като в този режим разходът е 0,8 литра на час.

Тогава как да го постигнем? Много просто – оставете включена предавка. На пръв поглед няма особена логика, тъй като оборотите на двигателя ще бъдат дори по-високи от тези при празен ход. При спускане обаче поддържането на оборотите се дължи на инерционната сила на автомобила, тоест колелата задвижват двигателя, а не обратното.


движение по инерция


В същото време към блока за управление на мотора (ECU) се изпраща сигнал, че докато поддържа високи обороти, шофьорът не натиска газта. Съответно, електрониката блокира работата на горивните инжектори, двигателят не изгаря гориво, а компютърът показа нулев разход.

Всичко това продължава в зависимост от дължината са спускането, като ECU обикновено рестартира горивните инжектори след намаляване на оборотите на двигателя до 1800-2000 об/мин в зависимост от настройките на съответния производител.

0 от 500
  • #33
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    wow... mind = blown :)мисля да махам automedia от буукмарковете, трендът за спадане на нивото се задълбочава
  • #32
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Петре ко щяхме да прайм без тебе?Имам чувството, че току що си се събудил след 30 годишен сън и с настървение изучаваш "новият" свят за тебе.
  • #31
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При спускане ДВГ не работи без да харчи гориво, а се върти принудително от колелата. Има разлика, и тя е в гръмкото заглавие. Иначе не се слупва нищо толкова велико.
  • #30
    1 rate up comment 28 rate down comment
    Mazak ( преди 3 години )
    При продължително спускане например Троянския проход за 100% икономия- при спускане гасиш двигателя,поставяш контактния ключ на положение,което да не се заключва волана и поставяш на 5 скорост ,при ръчна скоростна кутия. Така няма подаване на гориво,но работят спирачките и маслената помпа качва масло в двигателя.
  • #29
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Brudleyp ( преди 3 години )
    Настрадин Ходжа тъкмо научил магарето си да не яде и то умряло.
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Цццц ( преди 3 години )
    Тотално ни взе за *** неразбиращи нищо от ДВГ.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Моята кола на празен ход дава разход 0,4л/час. Ако е скоро след потегляне и още зарежда-0,8, за да вдигне на 1.2 климатика трябва да бичи на МАХ
  • #26
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Ти ( преди 3 години )
    да видиш, даже спирам да точа резервоара, че излишната нафта ми го припълва.
  • #25
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Дъртак ( преди 3 години )
    Ако разкода на скорост при спускане е равен на 0, то за няколко километра двигателя ще е студен като мъртвец.Има си разход и в този режим.
  • #24
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Жипко ( преди 3 години )
    При мен даже се пълни резервоара при спускане...