IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли, че ДВГ може да работи и изобщо да не изразходва гориво?

И това не се случва, когато изключите от скорост, за да се движите по инерция

Самото определение „двигател с вътрешно горене“ (ДВГ) означава изгаряне на горивото, като под това се подразбира и неговия разход. Въпреки това, сред различните режими на движение има и такъв, при който двигателят продължава да работи, но не изразходва гориво.


движение по инерция


Първо нека да изясним от какво зависи разходът на гориво. Факторите са много, като сред тях трябва да се отделят параметрите на силовия агрегат, състоянието на горивната система, както и характеристиките на самото гориво. Влияние върху разхода оказва и стилът на шофиране – колкото по-агресивен е той, толкова повече харчи колата ви. Затова, за да икономисате гориво и средства, трябва да промените маниера си на поведение на пътя.

Освен това, разходът зависи от скоростта и околната среда. Той е един при изкачване и друг при спускане. Движение по път, по който не може да се поддържа постоянна скорост, съответно води и до повече изразходване на гориво. Това важи и за придвижване в градски условия, където трафикът е голям и се налагат чести спирани и потегляния.


движение по инерция


Как обаче може да се получи нулев разход? При спускане можете да преместите скоростния лост неутрално положение и двигателят да заработи на „празни“ обороти. Много шофьори са убедени, че в този момент за постигнали икономия на гориво, но разходът не изчезва. Той намалява до между 1 и 3 л/100 км, а причината, е че моторът работи на минимални обороти, като в този режим разходът е 0,8 литра на час.

Тогава как да го постигнем? Много просто – оставете включена предавка. На пръв поглед няма особена логика, тъй като оборотите на двигателя ще бъдат дори по-високи от тези при празен ход. При спускане обаче поддържането на оборотите се дължи на инерционната сила на автомобила, тоест колелата задвижват двигателя, а не обратното.


движение по инерция


В същото време към блока за управление на мотора (ECU) се изпраща сигнал, че докато поддържа високи обороти, шофьорът не натиска газта. Съответно, електрониката блокира работата на горивните инжектори, двигателят не изгаря гориво, а компютърът показа нулев разход.

Всичко това продължава в зависимост от дължината са спускането, като ECU обикновено рестартира горивните инжектори след намаляване на оборотите на двигателя до 1800-2000 об/мин в зависимост от настройките на съответния производител.

0 от 500
  • #53
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Голяма новина,, само че много стара.Това се знае от всеки шофьор, ама говоря за истински такъв,а не от типа ДЯДО МИ Е СПОНСОР
  • #52
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 3 години )
    Преди малко Румчо сега пък Пешката. А бе Пешо ***, ти не четеш ли коментарите!!?????Ако съм на теб, то в дън земя ще се завря.
  • #51
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 3 години )
    При пускане на скорост принудителен празен ход изключва но не може да се използва кинетичната енергия ще се наложи някъде да се даде газ.препоръчвам при продължителни наклони на скорост но при кратки заравнени участъци поенерция заикономия
  • #50
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Др ( преди 3 години )
    Карам Форд транзит 2016. Компютъра показва на празен ход 0.6 л. По голям тормоз стига до 40 л. А по спускане на скорост без да пипам газта и спирачката показва 0.00 л. Факт
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хайл ( преди 3 години )
    Гошко какъв "помпен ефект" имат сегментите???? Ти знаеш ли къде са сегментите и каква е тяхната работа???? Имаш ли на представа как работи двг или си майстор на глупостите
  • #48
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Оня ( преди 3 години )
    Какъв помпен ефект бе Гоше? Това сам ли го измисли или някой ти го подсказа? Двигателят в режим на принудителен празен ход не харчи грам гориво. Просто си засмуква и нагнетява въздух и така създава спирачен ефект. Чети книжките Гоше!
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Хой ( преди 3 години )
    Гошко, както сам каза, когато не разбираш, не изказвай мнение, излагат се!Приемам залози!Клоун
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Хой ( преди 3 години )
    Анонимния, от коментара ти личи , че си голям шофьор!
  • #45
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Хитър Петър ( преди 3 години )
    Да , даже резервоара се пълни с гориво обратно
  • #44
    9 rate up comment 0 rate down comment
    55 ( преди 3 години )
    Зависи от стоката , някои марки и модели го могат . При продължително спускане на скорост не харчът грам .