IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия

Новото правителство е готово с план за значителни съкращения в заводите и техните доставчици

Германия има ново правителство, в което на зелената партия правителство е определен сектор от икономиката, отговорен за изменението на климата. А това със сигурност ще доведе до тежки времена за автомобилната индустрия в страната.


автомобилна индустрия


"Зелените" ще имат нови правомощия да координират климатичните, енергийните и икономическите политики. Германия вече е постигнала значителен напредък към електрификацията на своята автомобилна индустрия, като продажбите на електрически превозни средства и хибриди се приближават до 675 000 единици през 2021 г., което представлява 24% от общия пазар.

Автомобилният анализатор Матиас Шмид казва, че автомобилната индустрия може да очаква по-интензивно преминаване към електрически превозни средства, може би чрез принудително премахване на plug-in хибридите. През 2021 г. в Германия са продадени около 300 000 такива превозни средства. 

Новото коалиционно правителство обеща до 2030 г. паркът от електрически превозни средства да надхвърли 15 милиона единици. За да достигнат тази цифра, германците ще трябва да бъдат убедени и насърчени да купуват два милиона изцяло електрически коли годишно. От гледна точка на коалицията със "зелените"очевидно е и по-ранното въвеждане на забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като срокът може да бъде изместен от 2035 г. на 2032-2033 г.


автомобилна индустрия


Лидерите на германската автомобилна индустрия засега избират изчаквателна позиция. Ръководни кадри от BMW и Mercedes-Benz постигнаха съгласие, че резкият преход към електрически автомобили ще повлияе на намаляването на до 800 хиляди души в автомобилната индустрия в Германия и свързаните с нея сектори на икономиката. Continental също така предупреди, че прекомерният ентусиазъм за електрификация ще застраши десетки хиляди работни места само в техните фабрики. Bosch пък възнамерява да уволни повече от 15 000 "дизелови" работници само в Германия.

Дори сред най-големите автомобилни производители в Германия няма единно мнение относно времето и важността на изоставянето на двигателя с вътрешно горене. BMW и Volksvagen вече обявиха, че няма да могат напълно да преобразуват своите моделни линии на "електрическа тяга". 
На свой ред, Mercedes отбеляза, че вече е стратегически фокусиран върху изцяло електрическо бъдеще от 2030 г.


автомобилна индустрия


След всички тези катаклизми е ясно едно: Предвид електрификацията китайците се превръщат постепенно в основен конкурент на германските автомобилни компании, а Tesla също възнамерява да разшири инвазията си в Европа. Така, че тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия.

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    британците използват термални единици ( BTU);но киловатчас е мерна единица, която няма нищо общо с термално измерване; по системата Си това е джул или ват
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Шменти, замислял ли си се защо е така? За колко месеца са построени тези въглищни централи и за колко века са построени слънчевите мощности? То май е обратното, а? Въглищните централи от векове бяха най-евтиния начин за производство на ток, но от 3-4 години най-евтиния начин е от слънцето. Разбира се, че се изисква технологично време, което ще е десетилетия, за изграждането на достатъчно слънчеви мощности. Ще има нужда и от съхранение, но връщане към въглищата няма да има. На доизживяване са ...
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    немците нямат достатъчно батерии, което означава, че за да не прецакат мрежата на практика го подаряват, но пък инвестират и в индустриални процеси за улавяне на въглеродния диоксид и превръщането му в метан; термопомпи, пасивни системи, нови технологии; истинският проблем е, че първичната енергия е 7 пъти повече от електричеството; демек не е проблем токът да е 100% възобновяем, но всичко да е възобновяемо е изключително трудно; некоректно е изгорен нефт или газ да се измерва в киловатчас ....
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирит, данните ти пак са грешни, да не говорим колко е тъпо да се гори нефт за ток; вече има изградени 3 000 гигавата мощности за възобновяеми; 29% от тока по света е такъв, или 8300 TWh; официално данни от Международна агенция по енергетика; с други думи - измисляш си....
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    P.S. Принципно мога да подкрепя твърденията за Германия, но не мога да пускам линкове. През последните няколко години Германия от нетен износител се превърна в нетен вносител. Франция е с най-голям дял на вноса, но пада докато след нея е Чехия и трето място при вноса заема Полша, като там увеличението за 2021 спрямо 2020 е с 500% няма да стане както я мислите... просто щото не мислите, а сляпо вярвате в приказки от 1001 нощ!
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    ВЕИ не може да съществува без базови мощности, дребен но съществен факт. Света произвежда окооло 40 000 ТВч енергия от въглища и 80 000 ТВч от петрол и газ... от вятър 6 000, а от любимия ви солар, който чакате да реши проблема едва е подминал 3 000 ТВч, обадете ми се когато обърнете тоя тренд, отивам да си направя пуканки и сядам да чакам ;)
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Krom ( преди 2 години )
    Нищо добро не чака европейските граждани под ръководството на еко талибаните. Но след като си ги избират сами - значи, си заслужават съдбата. Проблема е обаче, че богатите германци ще обеднеят, докато бедните българи ще го .. абе знаем, като вятъра.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    колега, френската ядрена индустрия има огромни проблеми, новите им реактори са изключително зле и ако френската държава не ги субсидира може и да глътнат вода; а скоро трябва да строят нови мощности; не бих ги хвалил
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирит, ама много бълнуваш, фраунхефор институт редовно публикува данна, задължени са по закон; ако броим ядрената за чиста дори в китайско делът на възобновяемата отива до 48%( демек 2 трилиона киловатчаса); а в сащ са произвели 830 милиарда киловатчаса зелен ток; това ако е малко не знам какво да ти кажа
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    24% електрички и хибриди в немско и 300 милиарда киловатчаса, което за миналата година е 42% възобновяем ток????леле, ми че то можело бе! немските инженери и работници не ги мислете, стига да няма война и да не правят танкове като пантерата или тигъра