IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Повечето германци подкрепят ограниченията на скоростта на аутобаните

Причината не е повишаване на безопасността, а загриженост за околната среда

През 1952 година правителството на Западна Германия отмени ограниченията на максималните скорости на аутобана, като остави контрола на властта в отделните провинции. В наши дни по магистралите в Германия все още има такива участъци, но последните проучвания показват, че жителите на страна искат да ги премахнат, като причината не е свързана с безопасността, а с опазването на околната среда.


магистрали


Изследване, проведено от Deutsche Welle, показва, че 60% от германците поддържат идеята за въвеждане на скоростен лимит от 130 км/ч на всички аутобани в страната, докато 38% искат да се запази сегашното положение. Сред тези, които настояват за налагане на ограничения на скоростта, е дори четирикратният световен шампион във Формула 1 – Себастиан Фетел.

Основната причина, поради която жителите на Германия искат да наложат граница на скоростта, не е връзката между безопасността на движението и високите скорости, а опазването на околната среда. Работата е там, че колкото по-бързо се движи един автомобил, толкова повече вредни емисии отделя. Изследванията показват, че налагането на ограничения на скоростта ще намали вредните емисии от превозните средства в страната с 2 млн тона годишно.

Властите в Германия предприемат цял комплекс от мерки за решаване на климатичните проблеми, като някои от тях ще доведат до увеличаване на данъците върху основни продукти като гориво, месо и млечни изделия. Затова германците са по-склонни да се лишат от безлимитните си магистрали, като по този начин ще избегнат повишаване на цената на тези важни стоки.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Do 9 и 14 ( преди 2 години )
    Абе хора, какви четвърта на 180, пета на 200?!? Ауди 80 ли караш бе пич! За шеста, че и седма, осме и двета предавка при автоматиците, чувал ли си! От 2004 не съм карал кола с ръчни скорости с 5 предавки! С тия 5 предавки караш някой 30 годишен дрънгел за който ще е чудо да вдигне 200 поне за секунда, какво остава да ги поддържа, че и да харчи 8/100 при тази скорост! Я слезте малко на земята
  • #10
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има логика, но е логика на болни хора. За германците най-важно е да има ограничения. Иначе с увеличение на скоростта се увеличава и въздушното супротивление и респективно е необходима повече енергия за преодоляването му. А повече енергия се получава с повече гориво.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    11 - хубаво живееш, ама чети малко. Зелените влязоха (и скоро може да излязат) и по време на сондажите за коалиция, казаха че "се отказват" да искат ограничения. И точно тогава се активираха всички псевдо еколози да врякат. Куките искат, защото са лесни пари на всеки храст, а не заради сигурност и т.н. А доста специалисти се иказаха, че 130 няма да промени нищо (1-2%) в СО2 емисиите.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до: #10 ( преди 2 години )
    С 200 на 5-та???!!! Ти в ред ли си с главата? Най-добре ходи се прегледай някъде!
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 2 години )
    Щом с0р0с0идното дойче зеле е провело изследването не се и съмнявам, че ще прокарат тази измама. Живея в Германия от дълги години и не познавам човек тук, който да подкрепя ограничението на скоростта. Няма такива уверявам ви. Който го е грижа за екологията кара бавно, а който бърза си кара бързо и това е. Къде е проблема не разбирам? Между другото зелените талибани влязоха в бундестага с малко повече проценти и започнаха веднага да натискат за тези глупости.
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    про рацер ( преди 2 години )
    Добре дошли в големия reset. Зелените са новите комунисти. Те от икономика не разбират, от коли също. Да не кажа, че не просто не разбират, а и не ги обичат. Не обичат и хората, които обичат колите. Не обичат хората да имат коли и да бъдат мобилни. Не обичат да благоденствието, семейството и семейните ценности, свободата и като цяло не обичат човечеството. Не обичат прогреса, освен ако не обслужва тоталитарните им фантазии. Важното е всичко да е зелено и еко, дори и с цената на човечеството.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    5 и 6 - времето е пари ;-). Караш с 200 разхода е голям, но времто малко. И обратното. 130, евтино но дълго. Въпрос на вкус. Иначе съм правил 650км за 4ч, средна 160 и разход 10/100. Когато е имало трафик, +1ч, разход 7.5/100 средна 130. Ако падна на средна 100 5.5-6/100. Говорим за 1800кг комби, дизел (2.0), 6ст автомат. Така че 8/100 при бързо каране не е непостижим ;-)
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Абе шмръдел, ти май не си бил в час по физика! Я ми обясни как за да движиш по едно и също трасе тон и полувина с 200км/ч е нужна същата енергия като да го движиш с 100км/ч?!? Ти кола карал ли си изобщо! Пъвро няма кола която да харчи 8/100 при 200км/ч НЯМА!! Второ още между 100 и 150 имаш над 50% разлика в разхода!
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да бе, искат за да пазат околната среда а както казва колега долу, ходят до магазина на 500м с кола, детето, да не се измори с колело за 1км до училище, да не говорим, че да изведат кучето, понакога го карат на 5-10км от дома си, да "потича" в гората. Никой не ги спира да карат с 130 и сега, който иска, ама масово не искат. ДА не говорим, че според данните, които извадиха, повече катастрофи стват където има 100-120.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно е да бъдеш отдаден и истински загрижен, съвсем друго е да ходиш до Лидл/Пени/Хофър.... , ползвайки кола с 200/300/500 коня.