IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ограниченията на скоростта притесниха производителите

Шефът на Alpina очаква не само спад на продажбите, но и по-лошо качество на колите

Ограниченията на скоростта притесниха производителите

Намеренията на Германия да въведе ограничения по скоростните си магистрали сериозно притесни шефът на компанията Alpina - Андреас Бовензипен. В интервю за изданието Whichcar той заяви, че ако страната наистина се откаже от легендарните аутобани, хората ще престанат да си купуват мощни автомобили.

"Ако се стигне до подобна ситуация, то на пазара ще се образува сериозна пробойна. Веднага след приемането на подобен закон, ще има спад на продажбите на спортни коли. Надявам се, че клиентите ще преодолеят това и ще се върнат в автосалоните, тъй като скъпите и бързи автомобили са като хубавите часовници - всеки ги иска", коментира Бовензипен.

Шефът на Alpina също така смята, че подобни мерки ще окажат влияние върху качеството на автомобилите. Логиката на някои производители може да бъде следната: защо да влагаме пари в подобрение на окачването и спирачната система, ако колата няма да вдига повече от 120 км/ч? Същото се отнася и за производителите на гуми, които ще заложат на по-твърди съставки, които не са толкова ефективни при мокър път. Съответно, това ще увеличи и пътно-транспортните произшествия.

Въпреки всичко изброено, Бовензипен е съгласен, че в един момент от развитието на автомобилната индустрия ще се наложи ограничаване на скоростта. Пример за това е автономният транспорт, тъй като, когато на пътя има повече безпилотни превозни средства, ще е по-безопасно да се намали максимално допустимата скорост.

Засега Германия си остава единствената държава в Европа, в която има пътища без ограничения на максималната скорост. На магистралите се препоръчва движение с не повече от 130 км/ч, но наказание за шофьора има, само ако предизвика катастрофа. Според статистиката, броят на произшествията на аутобаните в страната е много по-нисък от този по другите пътища - около 60% от сблъсъците в Германия се случват на трасета, където има ограничение до 100 км/ч.

Снимка: Whichcar

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Каква ДАчия?Какви 75к.с.?Какви 120км.?Човека има предвид Коли вдигащи над 250-300км.ч. по аутобаните. Моята кола примерно която е 272к.с. гумите са с индекс Y или 300+ км.ч., а аз лично не съм вдигал повече от 190км.ч. на колата си, но съм спокоен, че гумите ми са най-доброто на пазара.Ако гумата е с доста по-нисък индекс, качеството също пада, вярно гумата става доста по-евтина, същевременно и по-некачествена. Това има предвид човека, за мен скорост от 140-150км.ч. е идеална за добра магистрала
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тодор ( преди 1 седмица )
    Идеално! Хвърлям си по-новата кола 160 кс на автоморга и си изкърпвам и боядисвам старата Микра 54кс.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тоя как е станал шеф на автомобилна компания не ми е ясно. Ако беше прав защо някой извън Германия би си купил спортна кола. Второ дори дачия 0.9 75 коня има максимална скорост над 120 Това малко ми звучи като подготвяне на почвата за спънати (евтини) версии, но на същата или по-висока цена