Намеренията на Германия да въведе ограничения по скоростните си магистрали сериозно притесни шефът на компанията Alpina - Андреас Бовензипен. В интервю за изданието Whichcar той заяви, че ако страната наистина се откаже от легендарните аутобани, хората ще престанат да си купуват мощни автомобили.
"Ако се стигне до подобна ситуация, то на пазара ще се образува сериозна пробойна. Веднага след приемането на подобен закон, ще има спад на продажбите на спортни коли. Надявам се, че клиентите ще преодолеят това и ще се върнат в автосалоните, тъй като скъпите и бързи автомобили са като хубавите часовници - всеки ги иска", коментира Бовензипен.
Шефът на Alpina също така смята, че подобни мерки ще окажат влияние върху качеството на автомобилите. Логиката на някои производители може да бъде следната: защо да влагаме пари в подобрение на окачването и спирачната система, ако колата няма да вдига повече от 120 км/ч? Същото се отнася и за производителите на гуми, които ще заложат на по-твърди съставки, които не са толкова ефективни при мокър път. Съответно, това ще увеличи и пътно-транспортните произшествия.
Въпреки всичко изброено, Бовензипен е съгласен, че в един момент от развитието на автомобилната индустрия ще се наложи ограничаване на скоростта. Пример за това е автономният транспорт, тъй като, когато на пътя има повече безпилотни превозни средства, ще е по-безопасно да се намали максимално допустимата скорост.
Засега Германия си остава единствената държава в Европа, в която има пътища без ограничения на максималната скорост. На магистралите се препоръчва движение с не повече от 130 км/ч, но наказание за шофьора има, само ако предизвика катастрофа. Според статистиката, броят на произшествията на аутобаните в страната е много по-нисък от този по другите пътища - около 60% от сблъсъците в Германия се случват на трасета, където има ограничение до 100 км/ч.
Снимка: Whichcar