От 2022 година новите автомобили ще се продават с автоматичен ограничител на скоростта и още нови системи, които имат за цел да подобрят безопасност. Членовете на Европейския парламент одобриха промените, които предстои да бъдат въведени от Европейския съвет за безопасност на транспорта (ETSC)
Ограничителите на скоростта са част от системата Intelligent Speed Assistance (ISA) и ще използват GPS данни и пътните знаци, указващи ограниченията, за да определят скоростта, с която да се движи автомобилът. Така мощността на двигателя ще бъде автоматично намалявана, за да не се надвишава ограничението на скоростта. Това ограничение ще може да бъде преодолявано с по-продължително натискане на педала на газта, но системата ще се активира при всяко стартиране на двигателя на колата.
Водачът обаче няма да има възможност да неглижира ограничителят само с едно натискане на педала на газта. Електрониката ще следи за това в продължение на няколко секунди за движение над ограничението, след което ще започне да подава „звуково предупреждение и визуални сигнали” докато колата не се върне в рамките на ограничението. Опитът от такива системи, като тази за незакопчан предпазен колан, показва, че няма как да карате нормално с тези звукови предупреждения и визуални сигнали.
Новите коли ще се продават от 2022 година и с други задължителни системи: такава за събиране на данни за движението и експлоатацията, автономна система за аварийно спиране, асистент за запазване на лентата на движение, система, засичаща умората на водача и други мерки, подобряващи безопасността. Освен това, те ще бъдат оборудвани и с черни кутии, подобни на тези, коигто се използват при самолетите. С тяхна помощ ще бъдат установявани причините за катастрофите по време на движение.
От ETSC поясниха, че системата за ограничаване на скоростта ще има възможност да се изключва още при получаването на колата от страна на клиента.
Според Съвета, ако катастрофите в ЕС намалеят с 30% в рамките на 15 години, това ще спаси живота на 25 000 човека.