Германците като че ли са готови да приемат налагането на ограничения на скоростта на аутобаните в страната им. Това показва изследване, чийто резултати бяха публикувани в Германия през уикенда. Налагането на ограничения на скоростта в тези участъци от аутобаните, където сега нямат лимит, се обсъжда като мярка, която да спомогне за намаляване на замърсяването от автомобилите.
52% от участниците в допитването са съгласни да има ограничения от порядъка на 120-140 км/ч, а 46% са против това предложение. Допитването е осъществено от института Emnid и беше публикувано от вестник Bild am Sonntag.
По темата работи назначен от правителството екип, който проверява дали ако се наложат ограничения на магистралите, това ще помогне на Германия да покрие поставените от ЕС цели за намаляване на вредните емисии.
Дебатът обаче се очертава като интересен и оспорван. Министърът на транспорта на Германия Андреас Шюер вече обяви, че е против налагането на ограничения на магистралите.
„Принципът на свободата вече се е доказал. Който иска да кара с 120 км/ч, може да кара с 120, който иска да кара по-бързо, ще кара по-бързо. Защо трябва постоянно да има някакъв микромениджмънт”, запита се той в интервю за вестника.
Според Шюер германските магистрали са най-безопасните в цял свят и налагането на ограничения на скоростта ще намали въглеродните емисии на страната едва с половин процент.
Магистралите в Германия са с дължина 7640 километра и на около 30% от тях вече има наложени ограничения на скоростта. Предложенията за ограничения на скоростта по магистралите в Германия трябва да са готови до края на март.