Германия има ново правителство, в което на зелената партия правителство е определен сектор от икономиката, отговорен за изменението на климата. А това със сигурност ще доведе до тежки времена за автомобилната индустрия в страната.
"Зелените" ще имат нови правомощия да координират климатичните, енергийните и икономическите политики. Германия вече е постигнала значителен напредък към електрификацията на своята автомобилна индустрия, като продажбите на електрически превозни средства и хибриди се приближават до 675 000 единици през 2021 г., което представлява 24% от общия пазар.
Автомобилният анализатор Матиас Шмид казва, че автомобилната индустрия може да очаква по-интензивно преминаване към електрически превозни средства, може би чрез принудително премахване на plug-in хибридите. През 2021 г. в Германия са продадени около 300 000 такива превозни средства.
Новото коалиционно правителство обеща до 2030 г. паркът от електрически превозни средства да надхвърли 15 милиона единици. За да достигнат тази цифра, германците ще трябва да бъдат убедени и насърчени да купуват два милиона изцяло електрически коли годишно. От гледна точка на коалицията със "зелените"очевидно е и по-ранното въвеждане на забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като срокът може да бъде изместен от 2035 г. на 2032-2033 г.
Лидерите на германската автомобилна индустрия засега избират изчаквателна позиция. Ръководни кадри от BMW и Mercedes-Benz постигнаха съгласие, че резкият преход към електрически автомобили ще повлияе на намаляването на до 800 хиляди души в автомобилната индустрия в Германия и свързаните с нея сектори на икономиката. Continental също така предупреди, че прекомерният ентусиазъм за електрификация ще застраши десетки хиляди работни места само в техните фабрики. Bosch пък възнамерява да уволни повече от 15 000 "дизелови" работници само в Германия.
Дори сред най-големите автомобилни производители в Германия няма единно мнение относно времето и важността на изоставянето на двигателя с вътрешно горене. BMW и Volksvagen вече обявиха, че няма да могат напълно да преобразуват своите моделни линии на "електрическа тяга".
На свой ред, Mercedes отбеляза, че вече е стратегически фокусиран върху изцяло електрическо бъдеще от 2030 г.
След всички тези катаклизми е ясно едно: Предвид електрификацията китайците се превръщат постепенно в основен конкурент на германските автомобилни компании, а Tesla също възнамерява да разшири инвазията си в Европа. Така, че тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия.