Не е трудно да подредим най-бързо ускоряващите коли на базата на фабричните им данни. Само че е напълно безсмислено. Няма две компании, които да използват един и същи стандарт за измерване на ускорението и максималната скорост на колите си. Някои вземат възможно най-високия резултат, постигнат при идеални условия, специално подготвена кола и професионален пилот (някои дори леко послъгват, какъвто бе случаят с SSC Tuatara). Други, като например BMW, съзнателно предпочитат по-консервативен подход и дават показатели, които всеки клиент да е в състояние да повтори сред това. И в резултат в независими тестове колите им са по-бързи, отколкото според производителя.
Затова тази класация е основана не на фабричните данни, а на пистовите тестове на Car&Driver. Прочутото американско списание бе първото, въвело професионално тестване на автомобилите. В главата на негов редактор се роди митичното рали "Кенънбол". И пак то от почти шест десетилетия изпитва най-бързите коли на пазара при максимално близки условия. В данните им има само два малки минуса. Единият е, че все пак тестовете не обхващат абсолютно всички модели на пазара. А вторият е, че ускорението се измерва от 0 до 60 мили в час (0-96.56 км/ч), защото 230 години след раждането на метричната система тя все още се струва твърде сложна на американците. Конските сили са по стандарта brake horse power (bhp), а не по използвания в континентална Европа и България PS/CV. Посочените цени на автомобилите също са за САЩ.
Най-бързо ускоряващите коли според Car&Driver (ГАЛЕРИЯ):
В продължение на седем години екипът на C&D тества над хиляда автомобила - и нито един от тях не успяваше да детронира Porsche 918 Spyder. Докато не се появи Ferrari SF90 Stradale. Рекордното ускорение бе постигнато с launch control, но със скоростна кутия в ръчен режим. Хибридното задвижване на SF90 и чисто електрическото на следващата го Tesla ясно показват каква ще е посоката на развитие на суперколите в следващите години. Тестовото Ferrari впрочем е с допълнителния олекотяващ пакет Assetto Fiorano.
Дата на теста: юли 2021
Цена: $704,920 (на тестовия модел), $511,250 (базова)
Двигател: 4.0-литров туин турбо V8 с три електромотора, комбинирана мощност 986 конски сили, 8-степенна трансмисия с двоен съединител
Тегло: 1742 кг