IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо няма да признаят рекорда на Bugatti Chiron?

Причините са отчасти в едно остаряло правило, отчасти в тестовата писта на Volkswagen

Eдна модифицирана версия на Bugatti Chiron взриви интернет тази седмица, като успя да постигне скорост от 490.47 км/ч и подобри с над 42 км/ч резултата на Koenigsegg Agera RS. Но макар това удивително постижение да бе официално сертифицирано от TUV и потвърдено от независими наблюдатели, то така и няма да бъде признато за нов световен рекорд. Причините за това са две.


Bugatti Chiron рекорд


Едната, за която говорят всички, е, че колата не е по същество сериен модел, а прототип. От Bugatti настояват, че всъщност става дума за предпроизводствена версия на бъдещия Chiron SuperSport, и вероятно биха могли да получат одобрение със задна дата, така че това е по-незначителният проблем.

По-значителният е, че рекордът бе постигнат само в една посока на пистата в Ера-Лесин, тайното тестово трасе на концерна Volkswagen в Долна Саксония. Правилата и на Guinness, и на другите сертифициращи организации изискват официалните световни рекорди за скорост да се вземат като средна скорост от два опита в различни посоки, осъществени в рамките на 60 минути.


Bugatti Chiron рекорд

В интерес на истината това е доста остаряло правило - от времената, в които измерването не е било напълно точно, а скоростта и посоката на вятъра са играели основна роля за постигането на рекорди. В наши дни, и при скоростите, за които става дума, ефектът им е доста по-малък. Но правилото си остава.

От Bugatti обаче обясняват, че не е имало как да направят опит в обратната посока. След дълги години на тестове по часовниковата стрелка грапавините по асфалта на скоростната отсечка в Ера-Лесин са се изгладили в едната посока, и фактически са се превърнали в нещо като шипове, сочещи напред. Карането срещу тях води до много бързо прегряване на гумите - не точно явлението, което искаш, ако караш с почти 500 км/ч.

Самата писта в Ера-Лесин има множество недостатъци от гледна точка на скоростните рекорди. Трасето е създадено през Студената война, защото тогава се е намирало в забранената за полети гранична зона между ФРГ и ГДР, и по този начин от VW се предпазвали от промишлен шпионаж.


Bugatti Chiron рекорд


Единият от минусите му е, че е почти на морското равнище, където въздухът е най-гъст и оказва най-голямо съпротивление. За сравнение официалният рекорд на Koenigsegg бе постигнат на голяма надморска височина и при доста по-разреден въздух в Невада.

Вторият е, че скоростната отсечка на Ера-Лесин няма достатъчно дълга права, за да развиеш подобни скорости и после постепенно да спреш. Сега тестовият пилот Анди Уолъс трябваше да убие разликата от 490 км/ч до 200 км/ч само за половин километър, за да влезе в завоя.

Разбира се, от Bugatti биха могли просто да отидат за теста си някъде другаде. Само че правилата за безопасност, които се следят много строго в Германия, не им позволяват да поемат същите рискове, които може да приеме Koenigsegg например. Както отбеляза Top Gear, единственият сигурен начин да сравним способностите на най-бързите хиперколи на планетата е просто да ги съберем на едно място и при равни условия. Но това едва ли може да се случи в обозримо бъдеще.

Вижте историята на рекордите за скорост от 1894 година до днес:

 

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    unA ( преди 2 седмици )
    до Хах, Кьонигсег-а е може би 600/700 кила по-лек. Натиска е много по-голям при Бугатито, това относно гумите и т.н. И двата автомобила са хегемони в топ скороста, но подхода им е съвсем различен. Бугатито си е хипер ГТ, докато Егг-а си е V8 на стероиди. Всеки си има предпочитания, за мен и 2та автомобила си имат силните страни и е въпрос на вкус. Всъщност Агерата доколкото разбрах е с разни доработки също и не е присъствал човек на Гинес при рекорда, тъй като и тя не се е водила регуларна.
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Хах ( преди 2 седмици )
    Хубаво сте споменали на Koenigsegg как е постигнат рекорда и че било на по разреден въздух, заради морското равнище, а защо никъде не споменахте, че колата е на техен клиент и вече на няколко хиляди км? Защо не споменахте и че гумите, които е имал този Кьонигсег са редовни гуми, които можеш да закупиш от Мишелин, т.е има ги на пазара, а тези на Бугатито ги няма, защото са допълнително доразработвани? Хубаво е да сте пристрастни, но поне бъдете обективни.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    do Fen ( преди 2 седмици )
    Какви американци те гонят? Кьонинсег е шведска компания. Само глупости са ви в главите...
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Fen ( преди 2 седмици )
    Amerikancite neshto im se drapna. Ne bilo taka ne bilo taka, ama rekorda si e rekord.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кьонигзегг ( преди 2 седмици )
    Ахахаха!
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    qxrrr ( преди 2 седмици )
    Вие сте пияни... Говорите шитни за бугати а карате голфчета и стри мл-и...
  • #6
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Развиването на такива скорости изпробва техниката и възможностите на техническите решения, имат значение за инженерите и конструкторите, като служат за събиране на информация за бъдеща развойна дейност на концерните. За Мишлен например е възможност да тестват продукта си в реални условия, което също ще им даде информация за бъдеща развойна дейност. Такива фирми и хора правят прогреса и карат нещата да се случват. Не е рекорда основното тук, нито дали, кой и как ще го признае.
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Бугатир ( преди 2 седмици )
    Тия не обясняваха ли до скоро, че то не им било цел и нямало смисъл? И че широнър блестял с други качества? Май има смисъл само ако те са първи. Лицемерни самовлюбени франсета, които дори си мислят, че този автомобил не е немски.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    500 км.??? Луда работа. Наистина няма смисъл от чак такава скорост. Иначе евала на инжинерите на Бугати и на производителя на гуми, който е обул това чудовище.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    .. ( преди 2 седмици )
    Такива рекорди са за мерене на .. "инструменти". Тотално без всякакъв смисъл е колата да може да развие такава скорост, най-малкото защото не може да я поддържа, да не говорим, че пътища по света, които да позволяват такава скорост, няма, да не говорим за ограничения на скоростта. Единственото е, че производителя, ще може да се похвали, че видиш ли неговото возило успяло да вдигне еди си колко км/ч. То возилото после отишло в кофата, щото двигателя се счупил, а ма няма значение...