IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо няма да признаят рекорда на Bugatti Chiron?

Причините са отчасти в едно остаряло правило, отчасти в тестовата писта на Volkswagen

Eдна модифицирана версия на Bugatti Chiron взриви интернет тази седмица, като успя да постигне скорост от 490.47 км/ч и подобри с над 42 км/ч резултата на Koenigsegg Agera RS. Но макар това удивително постижение да бе официално сертифицирано от TUV и потвърдено от независими наблюдатели, то така и няма да бъде признато за нов световен рекорд. Причините за това са две.


Bugatti Chiron рекорд


Едната, за която говорят всички, е, че колата не е по същество сериен модел, а прототип. От Bugatti настояват, че всъщност става дума за предпроизводствена версия на бъдещия Chiron SuperSport, и вероятно биха могли да получат одобрение със задна дата, така че това е по-незначителният проблем.

По-значителният е, че рекордът бе постигнат само в една посока на пистата в Ера-Лесин, тайното тестово трасе на концерна Volkswagen в Долна Саксония. Правилата и на Guinness, и на другите сертифициращи организации изискват официалните световни рекорди за скорост да се вземат като средна скорост от два опита в различни посоки, осъществени в рамките на 60 минути.


Bugatti Chiron рекорд

В интерес на истината това е доста остаряло правило - от времената, в които измерването не е било напълно точно, а скоростта и посоката на вятъра са играели основна роля за постигането на рекорди. В наши дни, и при скоростите, за които става дума, ефектът им е доста по-малък. Но правилото си остава.

От Bugatti обаче обясняват, че не е имало как да направят опит в обратната посока. След дълги години на тестове по часовниковата стрелка грапавините по асфалта на скоростната отсечка в Ера-Лесин са се изгладили в едната посока, и фактически са се превърнали в нещо като шипове, сочещи напред. Карането срещу тях води до много бързо прегряване на гумите - не точно явлението, което искаш, ако караш с почти 500 км/ч.

Самата писта в Ера-Лесин има множество недостатъци от гледна точка на скоростните рекорди. Трасето е създадено през Студената война, защото тогава се е намирало в забранената за полети гранична зона между ФРГ и ГДР, и по този начин от VW се предпазвали от промишлен шпионаж.


Bugatti Chiron рекорд


Единият от минусите му е, че е почти на морското равнище, където въздухът е най-гъст и оказва най-голямо съпротивление. За сравнение официалният рекорд на Koenigsegg бе постигнат на голяма надморска височина и при доста по-разреден въздух в Невада.

Вторият е, че скоростната отсечка на Ера-Лесин няма достатъчно дълга права, за да развиеш подобни скорости и после постепенно да спреш. Сега тестовият пилот Анди Уолъс трябваше да убие разликата от 490 км/ч до 200 км/ч само за половин километър, за да влезе в завоя.

Разбира се, от Bugatti биха могли просто да отидат за теста си някъде другаде. Само че правилата за безопасност, които се следят много строго в Германия, не им позволяват да поемат същите рискове, които може да приеме Koenigsegg например. Както отбеляза Top Gear, единственият сигурен начин да сравним способностите на най-бързите хиперколи на планетата е просто да ги съберем на едно място и при равни условия. Но това едва ли може да се случи в обозримо бъдеще.

Вижте историята на рекордите за скорост от 1894 година до днес:

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пропов ( преди 1 месец )
    Гинес или без, Бугати си знаят цената и им е през оная работа дали ще ги впишат в оная шарена книга или не. Колата си има доста други неподражаеми качества, че да се разчита само на макс. скорост.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Какво да кажа повече, триумф на жълтите резачки.Някакви коментари по повод на законодателите в автомобилостроенето от Далечният изток?Спотайват се, а?
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Потресен :D ( преди 2 месеца )
    Аз па ако съм в комсията, ше сакам да поддържат скоростта поне час... най-добре на българска магистрала... и т.к. няма толкова дълга, как ше обръщат в Бургас си е тяхна работа
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    unA ( преди 3 месеца )
    до Хах, Кьонигсег-а е може би 600/700 кила по-лек. Натиска е много по-голям при Бугатито, това относно гумите и т.н. И двата автомобила са хегемони в топ скороста, но подхода им е съвсем различен. Бугатито си е хипер ГТ, докато Егг-а си е V8 на стероиди. Всеки си има предпочитания, за мен и 2та автомобила си имат силните страни и е въпрос на вкус. Всъщност Агерата доколкото разбрах е с разни доработки също и не е присъствал човек на Гинес при рекорда, тъй като и тя не се е водила регуларна.
  • #11
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Хах ( преди 3 месеца )
    Хубаво сте споменали на Koenigsegg как е постигнат рекорда и че било на по разреден въздух, заради морското равнище, а защо никъде не споменахте, че колата е на техен клиент и вече на няколко хиляди км? Защо не споменахте и че гумите, които е имал този Кьонигсег са редовни гуми, които можеш да закупиш от Мишелин, т.е има ги на пазара, а тези на Бугатито ги няма, защото са допълнително доразработвани? Хубаво е да сте пристрастни, но поне бъдете обективни.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    do Fen ( преди 3 месеца )
    Какви американци те гонят? Кьонинсег е шведска компания. Само глупости са ви в главите...
  • #9
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Fen ( преди 3 месеца )
    Amerikancite neshto im se drapna. Ne bilo taka ne bilo taka, ama rekorda si e rekord.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кьонигзегг ( преди 3 месеца )
    Ахахаха!
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    qxrrr ( преди 3 месеца )
    Вие сте пияни... Говорите шитни за бугати а карате голфчета и стри мл-и...
  • #6
    25 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Развиването на такива скорости изпробва техниката и възможностите на техническите решения, имат значение за инженерите и конструкторите, като служат за събиране на информация за бъдеща развойна дейност на концерните. За Мишлен например е възможност да тестват продукта си в реални условия, което също ще им даде информация за бъдеща развойна дейност. Такива фирми и хора правят прогреса и карат нещата да се случват. Не е рекорда основното тук, нито дали, кой и как ще го признае.