IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Москвич-412: 15 любопитни факта за колата на дядо

Прави се в България под името Рила; участвал е в 24-те часа на "Спа"; скоростната му кутия е боклук

Отрасналите през 70-те и 80-те вероятно още пазят ярки спомени от Москвич-412 - колата на дядовците ни. Тази година се навършват 55 години от раждането на този автомобил, който не само доминираше по българските пътища навремето, но бе и първият съветски модел, произвеждан серийно у нас. Произвеждаха го и на Запад, и всъщност 412 бе единствената кола от СССР, успяла да постигне относително видими продажби във Великобритания. Общо бяха сглобени над 2.3 милиона екземпляра, а последната бройка слезе от завода в Ижевск... едва през 2003 година. Ето още 15 любопитни факта за Москвич-412, които може и да не сте чували досега.
  
  
15 факта за Москвич-412 (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #8
    13 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Съвършената кола не се нуждае от подобрения" - някаква поговорка за москвич/лада/жигули и много др.
  • #7
    27 rate up comment 19 rate down comment
    гришата ( преди 2 години )
    КОЛА ЗА МЪЖЕ
  • #6
    46 rate up comment 34 rate down comment
    Никола ( преди 2 години )
    Мотора не копие на БМВ 1,5но лошо копие шуми като Локомотив вдига 100км.за22сек но пред Заз е кола която може да се движи изключително постижение на Съветската наука и техника чакаше се за нея10г.Още ли имахора който искат Социализъм и Руски модел на управление и коли.?
  • #5
    43 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако нямаше Заз, щеше да е най-големият ***! Без сандък с инструменти беше лудост да се тръгва на дълъг път.
  • #4
    71 rate up comment 7 rate down comment
    по мое мнение ( преди 2 години )
    Колега , по времето на соца всички лежаха под колите , защото за най-обикновен ремонт в "Мототехника" се чакаше с месеци. Самите коли , лади и москвичи идваха с досто подробно упътване , за да си ремонтираш сам дефектите (ако намериш части разбира се).
  • #3
    55 rate up comment 18 rate down comment
    шопендар ( преди 2 години )
    собствениците на москвичи ги погребваха прави-защото цял живот лежаха под москвичите
  • #2
    65 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Окачването отзад беше с листови ресори. За возене на много щайги ставаше
  • #1
    85 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Страхотен автомобил. Мъжка кола. Правиш и основен ремонт с чук и клещи и отверка. Може да запали при всякакви температури и в най големия студ. Може дори и без акумулатор защото има манивела. Окачването е по здраво от това съвременните паркетници и дори Москвича е по проходим от тях въпреки че само на задно. Отпред двойни носачи, отзад цял мост и ресори. Дебели ламарини, танк отвсякъде. Върви и на газ с най простата уредба.