IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искат ли хората електрически коли?

Проучване на Deloitte показва нагласите на част от потребителите

Каквито и да са технологичните обещания или клопките, поставени от електрическите превозни средства, истинското предизвикателство се крие в това да потребителят да бъде накаран да ги купи. А това е толкова трудно, колкото създаване на издръжливи батерии и изграждането на инфраструктура за зареждане.


електромобили


Ново изследване, проведено от голямата консултантска компания Deloitte и цитирано от изданието Road & Track, показва колко трудно начинание е това. То е наречено „Проучване на очакванията на потребителите за автомобилната индустрия през 2022 г.“, като в него са участвали 26 000 души от 25 държави. И изводите на Deloitte едва ли са изненадващи.

Хората продължават да предпочитат личните превозни средства пред обществения транспорт, като са готови да се насочат към високите технологии, стига да не им се налага да плащат за тях. Те също така искат да си купуват автомобилите лично, а не през интернет. И са готови да приемат електрическите превозни средства, стига да са достъпни и поне толкова добри колкото тези с двигател с вътрешно горене.

Какви обаче са намеренията? Близо 69% от потребителите (основно в САЩ) са на мнение, че следващата им кола ще бъде с двигател с вътрешно горене, докато 22% ще се насочат към някакъв хибрид. Едва 5% от американците очакват следващото им превозно средство да бъде изцяло електрическо.

В същото време в Южна Корея около 23% от запитаните се готвят да си купят електромобил. В Китай те са 17%, а във всички държави все по-популярни се оказват хибридите, особено plug-in, които са считани за най-добрата алтернатива на колите с двигател с вътрешно горене.

Основният проблем на електромобилите към момента си остава цената, която все още е твърде висока. Това означава, че те все още се считат за превозни средства от по-висок клас, които привличат внимание, но не са предназначени за продажби в огромни количества. Затова е много важно на пазара да се появят достъпни и атрактивни коли на ток, като за целта е нужна и подкрепа на правителствата на отделните държави.

„Намираме се точно в средата на едно много объркано време. Превозните средства ги очаква бурно бъдеще, като залозите са много големи и някои играят ол-ин“, коментира Райън Робинсън, шеф на екипа на Deloitte, провел проучването.

0 от 500
  • #3
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    ако не са безумните държавни субсиди и политики - електричките са аут от бизнеса за по-малко от година! А парите наливани за субсидии някой перко да си купел ел могат да имат в пъти по-голям ефект за екологията ако с тях се субсидира улавяне на СО2 още при големите замърсители - тец производства на цимент и т.н. както и в производство на синтетични горива, с което да се намали дяла на изкопаемите такива. Само че политидиотизма налегнал особено европа не би позволил - има много пари за крадене!
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    няма как да се случи поради липса на инфраструктура това не е да като да замениш телеграфа с телефон и шайба с безжичен панасоник с нокиа и с епъл автомобила е средство за придвижване а не средство за забавление и комуникация
  • #1
    18 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "истинското предизвикателство се крие в това да потребителят да бъде накаран да ги купи. А това е толкова трудно..." => Не е. ЕС-началниците показват, че е много лесно с правилната политика (разбирай "извиване на ръце") да наложиш, каквото си искаш - мигранти, боц с отрова, цени на енергоносители, електрокари и т.н.