IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искат ли хората електрически коли?

Проучване на Deloitte показва нагласите на част от потребителите

Каквито и да са технологичните обещания или клопките, поставени от електрическите превозни средства, истинското предизвикателство се крие в това да потребителят да бъде накаран да ги купи. А това е толкова трудно, колкото създаване на издръжливи батерии и изграждането на инфраструктура за зареждане.


електромобили


Ново изследване, проведено от голямата консултантска компания Deloitte и цитирано от изданието Road & Track, показва колко трудно начинание е това. То е наречено „Проучване на очакванията на потребителите за автомобилната индустрия през 2022 г.“, като в него са участвали 26 000 души от 25 държави. И изводите на Deloitte едва ли са изненадващи.

Хората продължават да предпочитат личните превозни средства пред обществения транспорт, като са готови да се насочат към високите технологии, стига да не им се налага да плащат за тях. Те също така искат да си купуват автомобилите лично, а не през интернет. И са готови да приемат електрическите превозни средства, стига да са достъпни и поне толкова добри колкото тези с двигател с вътрешно горене.

Какви обаче са намеренията? Близо 69% от потребителите (основно в САЩ) са на мнение, че следващата им кола ще бъде с двигател с вътрешно горене, докато 22% ще се насочат към някакъв хибрид. Едва 5% от американците очакват следващото им превозно средство да бъде изцяло електрическо.

В същото време в Южна Корея около 23% от запитаните се готвят да си купят електромобил. В Китай те са 17%, а във всички държави все по-популярни се оказват хибридите, особено plug-in, които са считани за най-добрата алтернатива на колите с двигател с вътрешно горене.

Основният проблем на електромобилите към момента си остава цената, която все още е твърде висока. Това означава, че те все още се считат за превозни средства от по-висок клас, които привличат внимание, но не са предназначени за продажби в огромни количества. Затова е много важно на пазара да се появят достъпни и атрактивни коли на ток, като за целта е нужна и подкрепа на правителствата на отделните държави.

„Намираме се точно в средата на едно много объркано време. Превозните средства ги очаква бурно бъдеще, като залозите са много големи и някои играят ол-ин“, коментира Райън Робинсън, шеф на екипа на Deloitte, провел проучването.

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Както вече писах, в САЩ вече трета година няма субсидии и каквито и да е помощи за електромобилите на Тесла, но въпреки това е пазарен лидер. В Европа ще е същото, като почне производството в Берлин. Защото сега митата и таксите за внос и транспорт са повече, отколкото им дават за субсидии.
  • #12
    7 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    колкото и пъти да ви се обясни нищо няма да разберете, S кривата вече започна,преди години така ябълкта уби нокиа, а относно мощността хората вече си правят планове какво ще стане ако възобновяемата мощност от 3000 гигавата ( миналата година) стане 8 000 гигавата и са се сетили, че ще е без пари, смотани ганювчета
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    безумните лобита и субсидии са основно за нефтената индустрия, че чак дори и в лекарствата, но няма да видите благодарствени писма за Рокфелер, само псувни, нали???? пълна каша сте
  • #10
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтири, какъв парен двигател, какво ДВГ в турбореактивни двигатели?>??? не ти ли омръзна да се излагаш?????
  • #9
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Анонимен - пак лъжеш баце, това ви е характерна черта явно ;) парния двигател в ден днешен продължава да задвижва света дата те 8.1.2022 и парния двигател е основа за производство на електричество са много над 50% дял в световен мащаб даже мисля, че е над 60. С евтина пропаганда не става баце!
  • #8
    9 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Както е изчезнал парния двигател,така ще изчезне и ДВГ.
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    хахаха анонимния как лъже на едро - 2025 нямало да се продават ДВГ. - зелен такова с конски впряг ли ще се придвижваш? той даже повече газове изпуска :D И що да предпочетеш ел? с кое е по-добре - по-евтино е само във фантазиите ви! даже в германия с нейните 10 хил евро субсидия и всевъзможни данъчни облекчения ел има равни разходи спрямо разходите на ДВГ - смешни жалки електрофилчета баце, с разбъркани от тока мозъчета
  • #6
    8 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За нещастие на замаяните глави от отровните газове на старите трошки (като бензинчо) от 2025 вече няма да се продават нови канцерогенни каруци с ауспух в ЕС. Да си пазят старите трошки и да си направят музей с тях. А в центровете на градовете ще е забранено да влизат подобни каруци.
  • #5
    8 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки с IQ над това на *** би предпочел електромобил ако може да си го позволи.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, аз искам ел кола и то много...