IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искат ли хората електрически коли?

Проучване на Deloitte показва нагласите на част от потребителите

Каквито и да са технологичните обещания или клопките, поставени от електрическите превозни средства, истинското предизвикателство се крие в това да потребителят да бъде накаран да ги купи. А това е толкова трудно, колкото създаване на издръжливи батерии и изграждането на инфраструктура за зареждане.


електромобили


Ново изследване, проведено от голямата консултантска компания Deloitte и цитирано от изданието Road & Track, показва колко трудно начинание е това. То е наречено „Проучване на очакванията на потребителите за автомобилната индустрия през 2022 г.“, като в него са участвали 26 000 души от 25 държави. И изводите на Deloitte едва ли са изненадващи.

Хората продължават да предпочитат личните превозни средства пред обществения транспорт, като са готови да се насочат към високите технологии, стига да не им се налага да плащат за тях. Те също така искат да си купуват автомобилите лично, а не през интернет. И са готови да приемат електрическите превозни средства, стига да са достъпни и поне толкова добри колкото тези с двигател с вътрешно горене.

Какви обаче са намеренията? Близо 69% от потребителите (основно в САЩ) са на мнение, че следващата им кола ще бъде с двигател с вътрешно горене, докато 22% ще се насочат към някакъв хибрид. Едва 5% от американците очакват следващото им превозно средство да бъде изцяло електрическо.

В същото време в Южна Корея около 23% от запитаните се готвят да си купят електромобил. В Китай те са 17%, а във всички държави все по-популярни се оказват хибридите, особено plug-in, които са считани за най-добрата алтернатива на колите с двигател с вътрешно горене.

Основният проблем на електромобилите към момента си остава цената, която все още е твърде висока. Това означава, че те все още се считат за превозни средства от по-висок клас, които привличат внимание, но не са предназначени за продажби в огромни количества. Затова е много важно на пазара да се появят достъпни и атрактивни коли на ток, като за целта е нужна и подкрепа на правителствата на отделните държави.

„Намираме се точно в средата на едно много объркано време. Превозните средства ги очаква бурно бъдеще, като залозите са много големи и някои играят ол-ин“, коментира Райън Робинсън, шеф на екипа на Deloitte, провел проучването.

0 от 500
  • #23
    7 rate up comment 9 rate down comment
    К. ( преди 2 години )
    Рано е още за ел. коли. Пробегът им на магистралата е под 200 км. А при скорост 200 км/ч пробегът е около 100 км. За дълъг път не стават. Само ограничения и проблеми на пътя. А автомобилът е символ на личната свобода, никой свободен, разумен човек не би се ограничил сам. А като добавим и обстоятелството, че въглеродната параноя е просто една ИЗМАМА, смисълът на ел. колите става спорен по дефолт. Аз лично купих плъгин хибрид - до 30-40 км в града само на ток и не цапам, на магистралата-цар дизел!
  • #22
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Антонио ( преди 2 години )
    Не на ел количките.Сеят само смърт и разходи излишни.Тия еко гейзери или квито и да се водят там ги съветвам да си затварят устите.Писна ми от тия наркомани......
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    пак за геюве си мечтаете, ***
  • #20
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Петко ( преди 2 години )
    Хората, които живеят в страни с пари, не им пука, пак не искат електрички, но като няма какво друго ще си купят. Докато ние не искаме електрички, защото нямаме нито пари, нито условия за тях. Няколко разпалени лапетии по форумите искат, мечтаят си за тесли, при положение, че даже нямат шофьорски книжки, най-голямото, което са управлявали е колело. Ако е това бъдещето ще е различно, коли под наем, като се налага да се ползват, иначе нямяме шанс и всичко ние за стопанисване и придвижване.
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Пламен ( преди 2 години )
    Липсва информация, по отношение на това, колко години и колко хиляди километра е ресурса на батерията и каква би била цената ако се наложи да бъде сменена.
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 2 години )
    Завистта е най големия порок който ражда омразата!
  • #17
    11 rate up comment 13 rate down comment
    На въпроса ( преди 2 години )
    Хората не, но зелените екогейове ще се разцепят и в прекия и преносни смисъл да ги поемат отзад за да не им пушело!
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Black Rock и компания тръкат доволно ръчички че са заблудили народа че има две (или повече) фракции да си сипват омараза едни на други докато те просто лобират кадето имат инерес за трилиони
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите още чакате сащ да фалира, ще има да чакате и за тесла, и за възобновяемата енергия
  • #14
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    ахахах и съседната статия показва кои са пазарните лидери в сащ и са все пикапи с V8 - илончо ако успее да пробута нещо в калифорния при друсляците с меки китки. Добре давай, напиняй се още може и да излезе нещо... ама няма да е електричка :D