С всяка година новите автомобили стават все по-надеждни и неподатливи на повреди. Това е единодушното заключение на всички организации, следящи за качеството, от германската TUV до американската Consumer Reports (макар и с важното уточнение, че това се отнася до новите автомобили в първите години след производството им, а не до общата продължителност на живота им).
Задното окачване на Mercedes E-class от 2009. От година на година системите на окачването стават все по-сложни
В последния си доклад за 2022 например TUV отчита сериозен спад на повредите, засечени при техническите прегледи - от близо 20% през 2020 за всички тествани коли, до едва 17.9% днес. Но подобрението съвсем не е еднакво при различните системи в автомобила. В една област напредъкът е съвсем нищожен и дори се забелязва отстъпление. Тази област е окачването.
Най-съществената промяна е, че проблемите с окачването, характерни преди най-вече за бюджетните марки на над 10-годишна възраст, сега се разпростират върху най-популярните (и доста скъпи) премиум модели, и се проявяват още на третата до петата година. При някои модели - даже и по-рано. Ето кои са и причините за това.
8 причини проблемите с окачването да зачестяват (ГАЛЕРИЯ):
Основната причина е, че автомобилите стават все по-тежки с течение на времето. Системи за сигурност, допълнителни удобства, технологии за намаляване на емисиите: всичко това се отразява осезаемо на кантара.
Eто ви няколко примера: първото поколение на VW Golf от 70-те години тежеше едва 790 кг. Golf 4 отпреди две десетилетия вдигна летвата до 1049 килограма. Сегашният Golf 8 тежи минимум 1215 кг.
В по-високите сегменти е същото: първото BMW Серия 5 (E12) бе 1250 килограма. При Е28 кантарът показваше вече 1474. Сегашното G30 е поне 1540 кг.
Или пък S-класата на Mercedes, чиято първа генерация (W116) тежеше 1610 кг, докато последната (W223) е минимум 1995 кг, и средно 2075 кг.