IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Clio вече е лидер в Европа, Volkswagen Golf е чак 35-и!

Проблемите с доставките и коронавирусът доведоха до нови промени сред най-продаваните модели

Глобалният недостиг на микрочипове, съчетан с продължаващата пандемия от COVID-19, продължава да тормози европейския пазар и да изненадва с неочаквани промени в списъка с бестселъри. Изход от ситуацията засега не се вижда, а резултатът е безпрецедентна рецесия, като предлагането е далеч по-малко от търсенето, а за някои модели се чака повече от 2 години.


Renault Clio


На този фон статистиката за продажбите, която сега се публикува ежемесечно от британската аналитична агенция JATO Dynamics, показва доста интересни резултати за ноември. Класацията за на-продавани модели има нов лидер - Renault Clio заменя бестселъра за октомври Peugeot 2008.

През септември, припомняме, първото място зае американският електрически седан Tesla Model 3, а през август и юли начело беше бюджетният хечбек Dacia Sandero. Лидерът от последните десетилетия VW Golf се смъкна чак на 35-о място с 6755 бройки, но пък той има достоен заместник. Това е кросоувърът VW T-Roc, който не се отличава много от Golf като оборудване и технологии, като вече заема 5-а позиция.


VW Golf


Много експерти твърдят че спадът на Golf в статистиката е не само заради проблемите в индустрията, а е следствие от промяна в интересите и навиците на потребителите. Дали това е вярно или не, ще стане ясно следващата година, когато недостигът на микрочипове вероятно сигурно ще изчезне (за разлика от коронавируса).

Трябва да се обърне внимание на появата в челната десетка на корейския кросоувър Hyundai Tucson, който успя да изпревари много популярния сред европейците Dacia Duster. При електромобилите лидер е Tesla Model 3, а при plug-in хибридите начело е Peugeot 3008. Като цяло пазарът за ноември записва спад с 18% спрямо същия месец на годината – 855 000 продажби. Намалението спрямо ноември 2019 г. е 29%.


Ннай-продаваните автомобили за ноември 2021 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #6
    28 rate up comment 1 rate down comment
    До #3,4,5 ( преди 2 години )
    Много си "наясно с нещата", ама не ми ги обяснявай точно на мен. 10 години съм живял в Европа и съм вземал заплата над средната. Не е толкова розово положението при 2-3к евро заплата колкото си мислиш. Имаш ли представа, колко остава от нея след плащане на всички месечни разходи!?! И не ми говори за екстри като usb изходи, таблети и всякакви ненужни асистенти.Комфортът даже е паднал. Явно не си се возил в 20 годишен Ситроен.
  • #5
    21 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Има и друго - днешните масови автомобили от B сегмента предлагат повече комфорт от D сегмента преди 20 години. Вече пътуването с Корса 4 часа не е наказание!
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Всяко семейство,даже с доход от 2000Евро на възрастен,което е под средния за Германия,Франция,Австрия,Дания,Холандия,може да се позволи нова кола!Въпроса е,че в момента няма смисъл от това,защото скоро ще може да се препродаде само на ниски цени на "разбирачите" от Балканите и бившия СССР.Трябв да си доста зле да дадеш днес 35к, след 3 години да я продадеш за 10к за да си купиш електричка с която да си ОК с поредните ограничения!Затова се купуват масово бюджетни и цените на втора ръка са с +30%
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Защо правиш оценка на пазара в Европа от собствената си камбанарийка! 25-30к Евро в Западна Европа е под средната годишна заплата!В България са 5-6 годишна заплати. В Европа не се купуват нови коли или се купуват бюджетни нови основно заради несигурността относно следващите ограничени относно емисии, достъп до градските центрове с коли с ДВГ и т.н. И от друга страна,че електричките заради които се въвеждат тези ограничения са все още скъпи,с недостатъчен пробег и лоша инфраструктура за зареждане
  • #2
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Това какво говори: Колкото и да ни натрапват, че високата цена на колите е оправдана, хората в Европа предпочитат бюджетни модели. И е нормално. Безразборното поемане на задължения под формата на кредити постави обикновените хора във финансова задлъжннялост която вече дава своите резултати. Все по малко се продават старите автомобили с цел закупуване на нови. Новите са скъпи, Електрическите - още по скъпи. Колкото и да е хубав един Голф при средна цена от 25-30к евро става като киселото грозде.
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Тотална победа на Стелантис. С Пежо, Опел, Фиат и Ситроен.