fallback

Без стари коли в центъра на София от следващата зима?

Предлаганата забрана обхваща две зони, като постепенно ще засегне и по-нови автомобили

В София ще бъде въведена забрана за влизане на най-замърсяващите коли в центъра, като това ще се случи през следващия зимен сезон. Ограничението няма да важи за собствениците на автомобили, които живеят на територията на „нискоемисионните“ зони, съобщи Зафир Зарков, зам.председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет от ГЕРБ на конференцията "Предизвикателства и възможности за подобряване на качеството на въздуха".

Забраната ще отнася за превозните средства без екологична категория, както и за тези с категории „Евро 1“ и част от „Евро 2“, тоест ще засегне 30% от автомобилите в столицата. Очаквания са, че ограничението на старите коли ще доведе до намаляване с 90% намаление на вредните емисии във въздуха до 2027 г.

Първата „нискоемисионна“ зона е по-малка и обхваща центъра между булевардите „ Сливница”, „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий”, „Скобелев” и ул. „Опълченска”. Втората е разширена, като се разполага между булевардите „Сливница”, „Димитър Николаев”, „Ситняково”, „Пейо К. Яворов”, „Никола Вапцаров”, „Черни връх”, „Хенрик Ибсен”, „Петко Тодоров”, „Иван Гешов” и „Константин Величков”.

Въвеждането на такива зони съответно е обвързано с поставяне на екостикери на автомобилите. Предвижда се поетапно ограничаване и на останалите замърсяващи коли в тези райони, като то може да стане в два варианти – при по-краткия до 2027 г., а при по-плавния – до 2027 г.

Първият предвижда забрана от 2022 г. на дизелови коли с „Евро 3“ и бензинови с „Евро 2“. От 2023 г. ще се ограничат дизелите с „Евро 4“ и бензиновите с „Евро 3“, а от 2024 г. - дизелите с „Евро 5“. През 2025 г. ще се забрани влизането на дизели „Евро 6“ и бензинови „Евро 4“, а от 2026 г. - дизели „Евро 6d” и бензинови „Евро 5“. Накрая - от 2027 г., ограничението ще важи и за дизели „Евро 7“ и бензинови „Евро 6d“. Във втория вариант тези етапи са удължени с по две години.

Предстои Столичният общински съвет да вземе решение дали първоначално ще въведе само едната зона, или и двете ще започнат да функционират едновременно. Те вече са оборудвани с камери, които отчитат регистрационните номера на колите.

fallback
  • #30
    //// ( преди 2 години )
    Софиянец положението е даже още по зле. За тия нови стикери ще трябват нови камери, че тия сегашните не ги четът. Така че всичко е да се лапнат едни пари. Иначе наистина по номера можеше да стане всичко. И да стегнат прегледите, всеки един автомобил да си отговаря на еко нормата. Ако не отговаря се спира и точка.
  • #29
    Софиянец ( преди 2 години )
    Отделно вместо скъпите стикери можеше с камери да се следят по номерата кои автомобили с какви еко категории са. Но нали трябва да се хранят нашите фирми които печатат стикерите и да генерираме ***! И също забранете зареждането на магазини през деня когато има най много трафик и няма паркоместа.
  • #28
    Софиянец ( преди 2 години )
    Пак нефелни решения. Какви камери..какви стикери като само дето пунктовете за ГТП надуха цените заради новите "еко стикери". На "нашите хора" с коли с премахнати катализатори и ДПФ пак се дават високи еко категории под масата! Направете поне някакви случайни проверки на емисиите по улиците, както и телефон за сигнали за коли които пушат като *** мечта и горят масло. Ами забранете скутерите и мотоциклети с двутактови мотори..кой век сме за да дишаме изгоряло масло за да му е евтино на ***.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    калинките от ге(р)п успешно си отрязаха всякакви шансове за преизбиране :)
  • #26
    резидент Радев ( преди 2 години )
    #21 За съжаление хората с 1000 лв. просто няма да карат в центъра. Те и сега не карат там
  • #25
    Иван ( преди 2 години )
    23 - ти сигурно си на 2000лв и си турбо играча просто, изкефих се
  • #24
    //// ( преди 2 години )
    Хаххаа че то вече няма БДЖ!п.п. забравих, че тук повечето от коментиращите са от милионер нагоре....
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    с 1000 лева заплата с БДЖ къде сте тръгнали хем бедни хем нагли
  • #22
    Ало, редактора ( преди 2 години )
    би ли обяснил следващия цитат: " при по-краткия до 2027 г., а при по-плавния до 2027 г."?
  • #21
    //// ( преди 2 години )
    18 става, ако ми обясниш от къде хората с по 1000 лв. заплата да си купят нова кола !
fallback
Последни