Един от социалните експерименти за достъпна градска мобилност приключи. Renault закрива Mobilize Beyond Automotive, която по-рано беше отделена като самостоятелна компания в рамките на групата. А използваните от нея решение за електрическо придвижване в рамките на града ще бъдат използвани в структурата на Renault Group.

Mobilize Duo и Bento бяха изборът на Renault за споделяне на автомобили
Досега Mobilize функционираше като услуга за градска мобилност – автопарк, посветен на споделяне на автомобили, който помага да придвижване с нулеви емисии, без шофьорът да носи отговорност за собственост за автомобила. Услугата използваше два електрообила – Duo и Bento, като първият има две места, а вторият е с разположено отзад отделение за багаж.
Duo и Bento всъщност за наследници на Renault Twizy, което се появи преди повече от десетилетие по улиците на Европа. Малкият електромобил беше идеално средство за придвижване в градски райони, където няма място за паркиране дори за компактен автомобил.

Алтернатива на опциите на Stellantis
Тези автомобили, поради размера си, всъщност са директен отговор на автомобили като Fiat Topolino или Citroën Ami на Stellantis – разбира се, с разликата, че тези превозни средства се предлагат на обществеността като електромобили.
В изявлението на марката се посочва, че някои от дейностите ще бъдат прекратени или поради прогнози за липса на печалба, или защото не са напълно съобразени със стратегическите приоритети на групата Renault.

Край на услугите Zity в големи градове на Европа
Както услугата на Duo, така и услугата за споделяне на автомобили на Zity в Италия, официално са спрени. В Испания тя ще продължи да работи до началото на 2026. Мрежата от зарядни устройства, с около 90 000 потребители на Charge Pass в Европа, ще остане активна, като цели да достигне 100 зарядни във Франция до края на 2026 и над 100 в съседна Италия чрез мрежата Free to X.
Решението на Renault може да се обясни по няколко начина. Един от тях е, че Duo и Bento отстъпват, за да отстъпят място на Renault Twingo E-Tech, който е позициониран под Renault 4 и 5 E-Tech. Автомобил, който марката се надява да бъде особено успешен сред електрическите модели в Европа.

Renault има бъдеще с електрическите си автомобили
Renault, чрез Mobilize Financial Services, поддържа търговската употреба на марката и през следващите месеци ще вземе решение относно нея. Ясно е, че духовните наследници на Twizy вече не са сред приоритети на марката.
В същото време Renault в момента е един от лидерите сред малките електрически автомобили в Европа, благодарение на своето подразделение Ampere. Това накара дори Ford да сключи споразумение с французите за съвместно проектиране на автомобили, базирани на тяхната платформа AmpR Small (тя е в основата на Renault 4 и 5 E-Tech). Очаква се, че това ще доведе до поява на електрическа Fiesta.

