IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Развенчаваме няколко мита за подгряването на мотора през зимата

Какви често срещани погрешни схващания относно загряването на двигателя могат бързо да го "убият"

През зимата собствениците на автомобили са разделени на такива, които загряват двигателя на колата си преди да потеглят, и други, които смятат това за ненужна (или вредна за околната среда) процедура. Но и в двата случая има шофьори, които не знаят, че при някои условия и двете в гледни точки на проблема могат да повредят мотора. Защо - разясняваме сега.


подгряване


Нека първо припомним накратко причините за привържениците на двете теории. Привържениците на метода за задължително загряване на двигателя разумно твърдят, че студеният двигател не само се работи по-лошо, но и се износва по-интензивно, когато е принуден да движи колата. Аргументът, че стоейки неподвижно, двигателят се загрява по-дълго, отколкото когато колата се движи, те парират така: за да ускорите загряването, можете леко да увеличите оборотите с педала на газта. Като, без натоварване не е опасно за агрегата.

Тези, които предпочитат да тръгнат веднага след стартиране на двигателя, се позовават на факта, че ако това заплашва двигателя с нещо, автомобилните производители трябва да са отразили този факт в инструкциите за експлоатация. И тъй като няма такава забрана, не е нужно да загряват. Освен това, както бе споменато по-горе, "двигателят" повишава температурата по-бързо в движение. Това обстоятелство се представя като спомагащо за намаляване на количеството вредни емисии от изпускателната тръба.

Сега нека разберем какво се случва с двигателя, преди да достигне работна температура. Всеки съвременен двигател с вътрешно горене е изработен от различни материали, включително метали, характеризиращи се с различни коефициенти на топлинно разширение. Например, при алуминия (от който са направени цилиндрови блокове) този коефициент е почти два пъти по-висок от този на стоманата (буталната група). Това означава, че при нагряване, да речем, с 10 ° C, на две еднакви парчета стомана и алуминий, последният ще се увеличи с два пъти повече от стоманения си колега.


подгряване


По отношение на загрят мотор това явление означава, че по време на процеса на загряване пролуките между различните части не са оптимални. Някъде има излишна хлабина, но някъде, напротив, триенето се увеличава. Оттук идва и вероятността от повишено износване на компонентите на двигателя. В допълнение, неравномерното нагряване на различните му части води до допълнителни вътрешни напрежения в мотора, които от своя страна също влияят на общия ресурс на устройството. Всичко това се случва на фона на факта, че все още незагрятото масло смазва частите на двигателя по-лошо, отколкото при достигане на работна температура.

Като цяло, при такива условия на двигателя, компонентите по него се износват по-бързо. В този момент любителите на "загрявката" преди пътуването поддават газ за да вдигнат оборотите, а привържениците на шофирането веднага натоварват силовия агрегат с необходимостта да "влачи" колата по пътя. И в двата случая частите на двигателя са принудени да работят в режим, който не е оптимален за тях. Резултатът е ускорена "смърт" на двигателя. Ето защо, повтаряме, е необходимо да загреете двигателя, но не и да насилвате този процес чрез натискане на газта.


0 от 500
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Дим ( преди 2 години )
    Има една интересна джаджа, викат му електрическо подгряване на блока.Простичко обяснено - един бързовар, включен към контакта който подгрява течнотите на двигателя. Много е удобно ако имаш гараж.Ама ако имаш гараж и температурите толкова не са от значение за колата. А който няма, ще му е тренировка за идващото бъдеще!Когато ще опъвате кабели през терасите за да ви е по-евтино да карате електрички!
  • #4
    30 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    Японски, карал ли си кола с един гергилек долу, вляво под таблото, наричаше се смукач? Изтегляш докрай, палиш, връщаш наполовина, като загрее прибираш. После направиха автоматичен смукач, който сам се регулира.Това, което говориш го командва електрониката на всеки съвременен автомобил, не само на японските.
  • #3
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Алексей ( преди 2 години )
    Въпроса е колко е разумното загряване на място. Аз практикувам съвсем кратко. Ако е между 5 и минус 5 - 1 минута на място. Когато е под -5 около 2 минути. Но по-важното е първите 1 - 2 да се кара много щадящо. Особено новите директни инжекции, особено дизела, който променя вискозитета си на студено, трябва да се кара много щадящо, първите километри, докато не влезе в режим.
  • #2
    20 rate up comment 43 rate down comment
    Японски ( преди 2 години )
    Японка, бензинова при студено време и работа на място сама си конролира оборотите за да загрее по-бързо. Палиш 1000об, след малко може да се качи и на 2500об и колкото повече загрява сама си намаля оборотите. Много бързо загряват зимата и е много удобно за разлика от немските глокници...
  • #1
    71 rate up comment 4 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    Колкото и да се предъвква тази тема, старите правила не се променят! При студено време две/три минути да се развърти маслото, смаже системата, врътнат лагери и уплътнения се отпуснат, после на ход с малко газ до вдигане на температурата!