Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Три грешки при подгряването на колата през зимата

Избягването им ще ви спести много главоболия и пари за ремонти

Три грешки при подгряването на колата през зимата

С настъпването на зимния студ собствениците на автомобили, които прекарват нощта на открити паркинги и пред входа на жилищата, се сблъскват с големи неволи. Стартирането на двигателя, подгревянето на салона и почистването на колата от снега с лекота могат да заменият сутрешната гимнастика. Именно през този период от годината на предното стъкло на много коли се появяват пукнатини, а недостатъчно затоплените трансмисии излизат от строя. Поради тази причина експертите решиха да напомнят за трите основни грешки, които шофьорите правят, докато затоплят колата през зимата.

зима-2

1. Включването на отоплението на максимална мощност. Това е най-често срещаната грешка. Обикновено веднага след стартиране на двигателя шофьорът включва вентилацията, но двигателят е студен и мразовитият въздух влиза в салона. В резултат на това вътрешността на автомобила остава студена и двигателят се затопля много по-дълго. Препоръчително е да оставите двигателя да поработи 2-3 минути на празен ход и след това да включите отоплението на по-ниска мощност.

зима-1

2. Насочване на потока горещ въздух към предното стъкло. Именно това е тази грешка, която води до появата на пукнатини по предното стъкло. Резкият поток топъл въздух на замръзналото предно стъкло създава значителна разлика в температурата, стъклото не може да устои и се пука. Препоръчва се тази процедура да се извършва постепенно, така че стъклото да се размразява бавно.

зима-3

3. Бързо шофиране със студен двигател. Съвременните инжекционни автомобили не изискват дълго подгряване, но това не означава, че като влезете в автомобил сутрин и стартирате двигателя, веднага трябва да отпрашите с мръсна газ. Претоварването води до неприятни последици за студения двигател и охладената трансмисия. Препоръчително е да карате с ниска скорост в първите минути и да не натоварвате двигателя и трансмисията. Само след пълното загряване на всички възли на автомобила може да си го карате както сте свикнали.

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sw51 ( преди 2 месеца )
    как се случва това? 2. Насочване на потока горещ въздух към предното стъкло. ?? като запалиш колата сутрин на -10С и насочиш горещия въздух към стъклото и то се пука? нещо не се връзва...