По-младите шофьори дори не знаят какво е това, а камо ли за какво служи. Но онези, които са имали вземане даване с лади, жигули и москвичи, поне веднъж са изпитвали неприятното усещане, когато, слизайки от колата и докосвайки метални елементи от каросерията, получават нещо като леко убождане. Това е действието на статичното електричество.
Това се случваше, защото колата натрупва статичен електрически заряд, особено при сухо време с вятър, както и при наличие на слана по пътя. Поради факта, че този ток е незначителен, такова напрежение не представлява заплаха за живота на водача, но може да причини неприятно изтръпване при докосване на метална част с ръка, както и повишено привличане на прах. Ефектът бе особено забележим при бяла кола, когато след измиване металните части почти веднага се покриват с мръсотия.
От доста време въпросните антистатици не са нужни, защото процесът на сглобяване бе значително модернизиран. Сега обаче има тенденция, при която антистатиците могат да се завърнат. На мода са гумите с ниско съпротивление при търкаляне. В състава им, вместо сажди, вече се използва силициев диоксид, а сегашният му капацитет е значително по-нисък. Така колите с такива гуми започват отново да "хапят" и да събират прах веднага щом шофьорът смени стандартните гуми с такива с ниско съпротивление.
Естествено, най-вероятно те няма да са с позната форма, а автомобилните инженери ще измислят по-оригинално решение, но така или иначе, ако този вид гуми с ниско съпротивление се наложи на пазара, то ще трябва да се мисли метод, за отвеждане на статичното напрежение от колата.
Натрупването на статично електричество може да се дължи и на дефектни свещи, и на повредени високоволтови проводници. Струва си да се поддържа и самия двигател чист, тъй като зарядът може да се предава през слой от полепнала мръсотия. Основният метод да се отървете от статичното електричество в колата (ако има такова) все още е свързано с използването на "антистатик".