IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогуването с бензина и дизела зависи от следващите няколко дни

Тази седмица ще даде отговор на много въпроси за бъдещето на конвенционалните двигатели

През тази седмица ще се проведе конференцията на ООН за изменението на климата. Сред темите, които ще се обсъждат в следващите дни, ще бъде и евентуалното сбогуване с автомобилите с конвенционалните двигатели – бензинови и дизелови, които ще отстъпят мястото си на мобилност с нулеви вредни емисии.


вредни емисии


Това разкри италианският министър на екологичния преход Роберто Чинголани, който допълва, че всички предложения, направени по-рано на конференцията Youth4Climate в Милано, ще бъдат разгледани и обсъдени от участниците в конференцията. Основното от тях е „постепенно спиране на двигателите с вътрешно горене“.

По-важното обаче е, че на 10 ноември ще се проведе среща на лидерите в световната автомобилна индустрия, които ще се събират „за да покажат своя ангажимент към бъдещето на автомобилния транспорт с нулеви емисии“. Участниците ще трябва да се ангажират да доведат продажбите на превозни средства с нулеви емисии до 100% до 2040 г. (или дори по-рано)“.

Всъщност, „ускоряването на прехода към електрически превозни средства“ е една от четирите основни области, върху които се фокусира Конференцията на ООН. Целите за спиране на бензина и дизела, които ще бъдат в центъра на преговорите, означават, че продажбите на автомобили и микробуси с конвенционални двигатели трябва да бъдат прекратени през 2035 година (за напредналите пазари) и през 2040 година (за всички останали).

Освен това, страните ще трябва да въведат нови политики за ускоряване на разпространението на автомобили, микробуси, автобуси и камиони с нулеви емисии. Самите автомобилни производители ще трябва да се ангажират със спиране на продажбата на превозни средства с конвенционални двигатели през 2035 година. А големите компании, разполагащи със собствен автопарк, ще трябва още през 2030 година да разполагат само с транспорт с нулеви вредни емисии.

0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    bmw 550d ( преди 4 години )
    До 1: Ае купи си ДВГ работещ на водород, като много знаеш. Никой не те спира. Просто хората произвеждащи коли и световните лидери знаят много добре, че това не е най-добрия вариант за чист транспорт. Такива междинни преобразувания електроцентрала->ток->водород->изгаряне не са ефективен начин за намаляването на потребление на енергия. ДВГ на водород ще има в най-добрия случай 40% КПД и другата част пак ще се отделя като топлинни загуби.
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Иначе мисля, че става ясно, че са подписали присъдата на ДВГ. Въпросът е дали наистина електрическите коли са бъдещето при сегашната ситуация с батериите. Тъй или иначе, това са въпроси, които касаят следващото поколение. Може пък да има някакъв истински пробив и нещата да се променят към по-добро. Досега са сменяли технологии, защото новото е било по-евтино, по-бързо, по-ефективно. Сега правим крачка назад, заради имагинерна грижа за планетата, но съвсем реални печалби на група ЕС управници.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колега, ДВГ, работещи с водород пише, че са с много нисък КПД - под 25%. Броят ги, че изпускат емисии, защото има изгаряне и на масло. Това при конвертиране на конвенционален двигател към работа с водородно гориво. Добиване на водород с чист ток (от солари примерно) е скъп процес - към 2 евро на килограм. Мръсният водород е наполовина, но и него го броят с емисии.
  • #1
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Да ми обяснят първо как ДВГ работещ на водород - напълно постижимо и вече направено има емисии, и как електричка зареждана от ТЕЦ няма. После цялата тая политическа и еко-терористична пaплач могат да ходят подявола!