IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогуването с бензина и дизела зависи от следващите няколко дни

Тази седмица ще даде отговор на много въпроси за бъдещето на конвенционалните двигатели

През тази седмица ще се проведе конференцията на ООН за изменението на климата. Сред темите, които ще се обсъждат в следващите дни, ще бъде и евентуалното сбогуване с автомобилите с конвенционалните двигатели – бензинови и дизелови, които ще отстъпят мястото си на мобилност с нулеви вредни емисии.


вредни емисии


Това разкри италианският министър на екологичния преход Роберто Чинголани, който допълва, че всички предложения, направени по-рано на конференцията Youth4Climate в Милано, ще бъдат разгледани и обсъдени от участниците в конференцията. Основното от тях е „постепенно спиране на двигателите с вътрешно горене“.

По-важното обаче е, че на 10 ноември ще се проведе среща на лидерите в световната автомобилна индустрия, които ще се събират „за да покажат своя ангажимент към бъдещето на автомобилния транспорт с нулеви емисии“. Участниците ще трябва да се ангажират да доведат продажбите на превозни средства с нулеви емисии до 100% до 2040 г. (или дори по-рано)“.

Всъщност, „ускоряването на прехода към електрически превозни средства“ е една от четирите основни области, върху които се фокусира Конференцията на ООН. Целите за спиране на бензина и дизела, които ще бъдат в центъра на преговорите, означават, че продажбите на автомобили и микробуси с конвенционални двигатели трябва да бъдат прекратени през 2035 година (за напредналите пазари) и през 2040 година (за всички останали).

Освен това, страните ще трябва да въведат нови политики за ускоряване на разпространението на автомобили, микробуси, автобуси и камиони с нулеви емисии. Самите автомобилни производители ще трябва да се ангажират със спиране на продажбата на превозни средства с конвенционални двигатели през 2035 година. А големите компании, разполагащи със собствен автопарк, ще трябва още през 2030 година да разполагат само с транспорт с нулеви вредни емисии.

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    шминитири, че ти мрънкаш най-много!!!
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 4 години )
    Идва края на масовия автомобил. Българите тъкмо ще си построят магистралите и по тях ще минава една ул. кола на 15 минути. Влака ще замести тировете и автобусите. Е те на това му се вика - кога на сиромах кравата му се разгони - на бика ура му се чупи.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Без съгласието на Китай, Русия и САЩ клизмите които се правят в ЕС са обречени. Освен прескъпите надценки които плащаме за екото и скопените двигатели аз не виждам промяна.
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Обяснявам за всички по-долу мрънкащи против ДВГ с водород: Ако искате да се премине към зелена енергия единствения начин е дневното свръхпроизводство да се съхранява под формата на водород. Това е единственото чисто решение и за транспорта, ако не просто карате токсичните електрички с ток от ТЕЦа НИЕ СИ КАРАМЕ "ЛОШИЯ" БЕНЗИН И ДИЗЕЛ а вие не мрънкате повече!
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 12 ( преди 4 години )
    О господин психатър, колко много бъркаш! Едната ми семейна кола е електрически Hundai Ioniq от 2020! За разлика от теб знам какво е да караш електричка в днешно време в България и мога да ти кажа, че е пълен *** освен ако не си задръстен перко, който излиза от София само по отпуска и големи църковни празници! А такива като теб които нямат реална представа на какво са фенове не ги мразя, просто ги съжалявам! Мечтай си със здраве, безплатно е!
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 10: Голям си хейтър, дори и ти не знаеш защо мразиш хората фенове на ел. коли и самите ел. коли. Просто си от село и новите неща не ги разбираш и по дефоулт ги мразиш нали?
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Нет ( преди 4 години )
    Разлика между принудителното спиране на ДВГ и принудителната ваксинация няма!!! Политици с принудителни средства, се опитват да решават проблеми които не разбират!
  • #7
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 6 ( преди 4 години )
    Защото не можеш да си вземеш кола с ел. двигател! Ако можеше, вече щеше да си си взел! Като чета коментарите, в България има 10 000 пъти повече фенове и 1000 пъти повече собственици на ел. коли от колкото реално регистрирани ел. коли! Пълно с мечтатели и коментатори на снимки и клипчета които ако доживеят 2040г, единственото елетрическо превозно средство до което ще имат досег ще е тролей ... и ел. тротинетка!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква подправка сипеше един учен, където гореше вода и се получаваше водна пара?
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    bmw 550d ( преди 4 години )
    Ако ще се прави ел. кола на водород тя няма да е с ДВГ ами с горивна клетка, която го преобразува в ток, вместо да се изгаря в цилиндрите. Това пак не е отпимален вариант от гледна точка на ефективност но е решение за някой видове транспорт, където липса на зарядни станции или пък бързо зареждане са най-важния фактор.