IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогуването с бензина и дизела зависи от следващите няколко дни

Тази седмица ще даде отговор на много въпроси за бъдещето на конвенционалните двигатели

През тази седмица ще се проведе конференцията на ООН за изменението на климата. Сред темите, които ще се обсъждат в следващите дни, ще бъде и евентуалното сбогуване с автомобилите с конвенционалните двигатели – бензинови и дизелови, които ще отстъпят мястото си на мобилност с нулеви вредни емисии.


вредни емисии


Това разкри италианският министър на екологичния преход Роберто Чинголани, който допълва, че всички предложения, направени по-рано на конференцията Youth4Climate в Милано, ще бъдат разгледани и обсъдени от участниците в конференцията. Основното от тях е „постепенно спиране на двигателите с вътрешно горене“.

По-важното обаче е, че на 10 ноември ще се проведе среща на лидерите в световната автомобилна индустрия, които ще се събират „за да покажат своя ангажимент към бъдещето на автомобилния транспорт с нулеви емисии“. Участниците ще трябва да се ангажират да доведат продажбите на превозни средства с нулеви емисии до 100% до 2040 г. (или дори по-рано)“.

Всъщност, „ускоряването на прехода към електрически превозни средства“ е една от четирите основни области, върху които се фокусира Конференцията на ООН. Целите за спиране на бензина и дизела, които ще бъдат в центъра на преговорите, означават, че продажбите на автомобили и микробуси с конвенционални двигатели трябва да бъдат прекратени през 2035 година (за напредналите пазари) и през 2040 година (за всички останали).

Освен това, страните ще трябва да въведат нови политики за ускоряване на разпространението на автомобили, микробуси, автобуси и камиони с нулеви емисии. Самите автомобилни производители ще трябва да се ангажират със спиране на продажбата на превозни средства с конвенционални двигатели през 2035 година. А големите компании, разполагащи със собствен автопарк, ще трябва още през 2030 година да разполагат само с транспорт с нулеви вредни емисии.

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 4 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо глино се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Шминти, ми по сметките на приятелчето ти, без загубите, да замениш всичките 300тина милиона регистрирани в ЕС само към 1000 теравата - около 1/3 повече от годишното производство на най-голямата държава от "общността" Германия... а тя потребява повече отколкото произвежда... колко ти му е - успех с електрификацията!
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    шминтири пак е сцепил мрака, а ива кво се обажда за технически неща?
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Коуега, малко не си съвсем сметнал... за да заредиш 2.4 трябва да произведеш поне 3 това първо, Второ казват ел навивал повече км, и трето Европа има над 300 милиона регистрирани автомобила и то само пътническите... леко повече от 5.. (.а четвърто е, че потреблението на енергия и без това си има постоянен ръст)
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    iva_q ( преди 4 години )
    Шменти капели!Преди да забраниш ДВГ трябва да намериш ток за електричките. За водород забравете.Само Самолети,влакове и кораби. Всяко ПТП с лек автомобил би бил равен на взрив с 2кг. тортилов еквивалент. Сегашната енергийна криза в ЕС до голяма степен се дължи на ел.колите.В Европа днес се движат поне 5 млн. такива коли които харчат ток колкото Холандия.Нови мощности няма и всички чакат на Путин да им пусне повечко газ за т.н. когенерация.Ами като станат 50 млн.?? Тогава всичката газ на *** ...
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Производството на водород е доста скъпо и енергоемго. Проверете цените на водорода в Германия - безумни са. 5 кг водород е 90 евро или 180 лв с който се минава най-много 500 км при икономично каране, но ако се кара нормално около 250-300 км.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Шминти, между другото ако не се лъжа силно си преувеличил загубата на енергия. 25-30% е за водорода, 70 е за синтетичните, трябва да го проверя пак, но мисля, че и за това не си прав... :)
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Ш'Минтирит: Разбира се, изглежда имаш нужда от доста обяснения, което поставя някои въпроси, но и тук ще ти обясня. Най-елементарната от всички причини е, че просто няма как да има достатъчно батерии за съхранението.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    19ти, сигурно си горд с това, да копираш ника ми и да се правиш на интересен? Дерзай пич! Ти си брилянтно доказателство за менталния багаж на електрофилите! Аз на природно ощетени не се обиждам ;)
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    # 13 очевидно не знаеш. Фейслифтовия Ioniq по непонятни причини му свалиха бързото (DC) зареждане на 44 kW, при 69 на първия от 2016-та, както и хубавата инерция. Никой не ти е виновен, че не знаеш параметрите на МПС-то си, нито за нереалните ти очаквания. Ако ще караш на ток извънградско - Кона 64, не Йоник 38. Ако не ти се зарежда, а ти се плаща гориво - Ampera/Volt. Ако не искаш компромиси: Тесла 100D + Supercharger мрежа. Но цените там са други ;) А не градска кола и после мрън-мрън.