IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Toyota копира спорния волан на Tesla за своя електрически SUV?

Японците твърдят, че при тяхното устройство за управление са решени всички проблеми

Преди няколко дни Toyota разкри подробности за своя първи електрическия SUV, който ще се появи в продажба през следващата година. Моделът BZ4X ще се предлага с правоъгълен волан, подобен на този, който по-рано видяхме в новите водели на Tesla и това предизвика сериозни полемики сред феновете на марката и експертите.


Toyota bZ4X


Всъщност, Toyota дълго време се колебаеше, дали да се включи в надпреварата на електрически автомобили. Първият модел изцяло на ток на марката вече е факт, като това е компактен кросоувър с размерите на RAV4. И една от изненадите е именно воланът в стил на самолетен щурвал, който е подобен на устройството в Model S и SUV Model X.

Японците твърдят, че няма да има механична връзка между кормилото и гумите, като всичко ще се управлява по електронен път. Това позволява на инженерите на Toyota да програмират кормилното управление така, че то да може да се завърти само на 150 градуса от едната към другата страна.


Toyota bZ4X


В същото време собствениците на Tesla яростно критикуват това решение. Те са категорични, че щурвалът е много неудобен при завиване, особено при маневриране в тесни пространства. Системата на Toyota трябва да избегне именно този проблем, като от компанията твърдят, че сцеплението няма да се промени, дори когато се правят остри завои.

Освен това, Toyota BZ4X ще се предлага и с нормален волан, който ще бъде опция. Друга особеност на електрическия SUV са соларните панели на покрива, който могат да зареждат батерията. Използването им ще позволи увеличаване на годишния пробег на кросоувъра с 1800 км.

Снимки: Toyota


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Прав си колета, от практическа гледна точка тази батерия на покрива може да породи само снизходително поклащане с глава. Е, все рак това е някаква форма на политкоректен поклон, съпроводен от хитровато смигване в правилната посока. Също лек реверанс към някакви бъдещи, неясни още и неназовани технологии. Сега завиждаме на тези с гаражи в центъра, утре ще им се смеем. Тогава на почит ще са огревните места.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    do notangel-a ( преди 4 години )
    Ами малко четеш, пробвай първо с моделчето sunmobile от далечната 1955.А иначе, дори най-ефективните стационарни кристални клетки са с 22,6% ефективност, сиреч пикови 226 вата от квадратен метър площ.А сега си представи структура, в която търсиш пластичност, виброустойчивост и най-важното сигурност/безопасност за пътуващите и съобрази това с площта на автомобила. Вероятно ще се ограничиш до част от покривната повърхност ... Конкретно, решението на Тойота, писах, е 160вата или до 1кВтч/ден :-)
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всъщност, мисля си, това с ъгъла на завиване може да се реши, при положение, че няма директно предаване към колелата, а е електронно. В зависимост от скоростта да се променя и ъгъла на въртене на волана и твърдостта му. При паркиране по-мек и максимален, а при покачване на скоростта, по-малък ъгъл и по-твърд волан. Малиий, май голяма глупост написах! :)))
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    notangel ( преди 4 години )
    За пръв път чета за соларен покрив на автомобил и отдавна се чудя защо никой досега не говори и за този начин за зареждане на батерията.
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 4 години )
    Така е. През 80-те японците завзеха не само автомобилния пазар, но и този на битова и каква ли не електроника. Тогава заложиха на нови технологии и стриктна организация на производството и постигнаха невиждани успехи. Обаче си повярваха много и в случая с Toyota заложиха на неподходяща технология в която хвърлиха милиарди, а сега не искат да запишат тези десетки и вероятно стотици милиарди в разработката на водород като загуба и да продължат напред и това ще им изяде главата
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    не сте били родени 70-те и 80-те когато японците превзеха на абордаж автомобилния свят... а що копират тесла???? ми щото тесла е лидерът
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Претенциите, че някой е откраднал нещо, най-много ще доведат до това, че някой най-накрая ще се провикне: Царят е гол, крадецът вика, дръжте крадеца! Очевидно това прилича на стилизиран щурвал на самолет и всякакви приказки за кражба са не само несериозни, но и смешни. Тревожи ме ъгъла на извиване - само 150 гр., което е по 75 в двете посоки. Трябва да се пипа като неврохирург с копринени ръкавици. Различни предавателни съотношения при различни скорости са още по-лош вариант. Оправяйте се вие!
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Забавно е и влагането на фотоволтаичен покривен компонент с производителност до ... 1кВтч за ден. Икономически е ясно, че е неразумно - ефект под 100 евро/година (дори при 300Е/МВтч), но и като инженерен замисъл е странно - ефекът е малко над 1% при заряден цикъл ... Но ще се развива явно и тази посока, та ще гледаме натам :-)
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо Toyota копира спорния волан на Tesla? Въпроса е реторичен. Тойота доста обича да копира от по-развитите страни, особенно от американските марки, по важния въпрос е защо поставят такъв отвратителен волан, от който водачите на автомобили с такъв масово се оплакват а забележете, нормалния волан ще се доплаща като опция, вместо да е обратното!!! Е то това вече е наглост.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ужас!