IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск потвърди пълeн отказ от нормалния волан

Всички бъдещи коли на Tesla ще получат щурвал

Обновената Tesla Model S получи волан с необичайна форма – U-образна, като горната част е отрязана. Това решение има много поддръжници, но и много противници, като се появиха слухова, че в Tesla ще предлагат нестандартното кормило като опция или ще се откажат от неговото използване.


волан


Истината обаче се оказа съвсем различна, разкри изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. Той беше категоричен, че класическият волан няма да се върне в моделите на Tesla, като това беше потвърдено от шпионски снимки на обновения кросоувър Model X, на който се забелязва същото устройство.

Американското издание Car & Driver поиска коментар от Националната администрация по безопасност на движението (NHTSA), но оттам заявиха, че цялата отговорност е на производителя, който е длъжен да спазва всички действащи разпоредби. А в тези за САЩ, например, не е посочена формата на волана, а само, че той трябва да отговаря на всички изисквания за защита на пътниците.

Привържениците на новото кормилото твърдят, че новата форма не влияе на безопасността при шофиране. С устройството се свиква доста бързо, категорични са собственици на обновения Model S, като посочват и едно от предимствата му – то не пречи на гледката.

Единственият проблем се появява при паркиране на колата, но далеч повече са критиките срещу малките сензорни бутони. Но основният аргумент в полза на волана е неговият футуристичен дизайн, тъй като собствениците на Tesla обичат да се различават от собствениците на „обикновени“ автомобили.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ицу ( преди 2 години )
    I'm no like
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Daima ( преди 2 години )
    Имахме Тесла, има проблем с елетрониката. Корейски са по-добри, за сега Соната солар не е мръднала.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Почти ( преди 2 години )
    Аз си помислих че отказва десния волан, демек нормалния. За мен най удобния е коносувидния от началото на петдесетте когато двигателя беше от зад и нямаше хидравлика.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    masterpesho ( преди 2 години )
    Половината коментари ги е писал един и същи човек в стил "факти.бг"
  • #18
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Елънчу ( преди 2 години )
    Тая година половин волан, догодина без волан! Само ще се возите където и както ви кажем.
  • #17
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    инвестиция в автомобил звучи като да си хвърлиш парите през балкона
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    джъст -А- мен ( преди 2 години )
    Съвсем същата насока на мисълта е изразена и в коментара под н-р 6, което означава, че точно тази тенденция е била заложена като водеща в дадения нов дизайн на волана. А пък съветът ми към н-р 2 е - нека просто да пробва на живо как се държи колата и чак тогава да прецени сам за себе си дали и доколко си струва инвестицията именно в една ТЕСЛА, щото добре си знаем, че от опит глава не боли.
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    джъст -А- мен ( преди 2 години )
    АЗ смятам, че ИТС-ъ-МЪСТ има 1 ОСНОВНО водещо СЪОБРАЖЕНИЕ да държи да се имплементира точно този вид щурваль на ТЕСЛИте... И то е само и единствено сигурността на драйвъра и пътниците в тези автанабили, сиреч: нема как човекът зад волана да си отмести ръцете от него и да се занимава с нещо друго /дори при включен авто-пилот!/, което да отвлича вниманието и фокуса от бързо променящата се ситуация на пътя. С 2 думи - целта му е той да бъде постоянно съсредоточен в/у движението по пътя+промените!!
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #6, във Ф1 воланът има около 1 пълен оборот от край до край, което позволява да се прави пълен завой без ръцете да пускат волана. На Плад е 2,3, т.е като на по-спортна пътническа кола - нищо общо с пистова.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #5, заради такива тапунгери като теб светът е на това дередже. Нищо от думите ти не е вярно. Воланът има механична връзка с колелата и към момента няма хардуер, който да позволи отключването на променливо съотношение със софтуер. Не само това, но Мъск каза, че са "на години" от подобно решение.