IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск потвърди пълeн отказ от нормалния волан

Всички бъдещи коли на Tesla ще получат щурвал

Обновената Tesla Model S получи волан с необичайна форма – U-образна, като горната част е отрязана. Това решение има много поддръжници, но и много противници, като се появиха слухова, че в Tesla ще предлагат нестандартното кормило като опция или ще се откажат от неговото използване.


волан


Истината обаче се оказа съвсем различна, разкри изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. Той беше категоричен, че класическият волан няма да се върне в моделите на Tesla, като това беше потвърдено от шпионски снимки на обновения кросоувър Model X, на който се забелязва същото устройство.

Американското издание Car & Driver поиска коментар от Националната администрация по безопасност на движението (NHTSA), но оттам заявиха, че цялата отговорност е на производителя, който е длъжен да спазва всички действащи разпоредби. А в тези за САЩ, например, не е посочена формата на волана, а само, че той трябва да отговаря на всички изисквания за защита на пътниците.

Привържениците на новото кормилото твърдят, че новата форма не влияе на безопасността при шофиране. С устройството се свиква доста бързо, категорични са собственици на обновения Model S, като посочват и едно от предимствата му – то не пречи на гледката.

Единственият проблем се появява при паркиране на колата, но далеч повече са критиките срещу малките сензорни бутони. Но основният аргумент в полза на волана е неговият футуристичен дизайн, тъй като собствениците на Tesla обичат да се различават от собствениците на „обикновени“ автомобили.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Пурко ( преди 2 години )
    Това значи, че скоро между волана и колелета няма да има механична връзка. Предавателното съотношение между волана и завиването на колелетата ще се променя със скоростта, както сега се променя усилието в системата така, че шофьорът да натиска с една и също сила, независимо от скоростта. Към момента законодателството не позволява да няма механична връзка, но това неизбежно ще се промени с по-широкото навлизане на пълния автопилот. Няма смисъл когато карате 90% на автопилот геврекът да се върти.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този телевизор отпред и той ще отпадне скоро, трябва всичко да е на стъклото отпред, другаде не трябва да се гледа.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Щом ги кефи, да си го ползват. Аз не виждам много логика, но ако колата може да паркира сама, а тя вероятно може, къде е драмата. В крайна сметка, човек като си купува модел S, иска да демонстрира нещо - я че има лев, я че е ексцентричен мангизлия. Срамота да му дават нормално кормило. Тая кола не е практичен и разумен избор, тъй че няма причина и кормилото и да става за управление. Модел 3 е друга бира.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Обективно до #9 ( преди 2 години )
    Не съм съгласен. Човек ако си е сложил колана, не знам какво точно "изплъзване" на волана би се случило. Реално колана те държи, а не ръцете ти.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Селянин ( преди 2 години )
    На мен лично воланът никога не ми е пречил на гледката, по-скоро ми пречи главата на пасажера, когато се оглеждам на дясно, но бай Илон ще измисли нещо и за това вярвам в него. Иначе воланът ще е много подходящ за използване в Пежо, така няма нужда с всеки модел да го правят по-малък за да им се вижда "гениалното" табло.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    точно тази форма е опасна при шофиране при рязко спиране волана се изплъзва от ръцете и ще има промяна изрязан в горната част пентагон
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Малко мисъл ( преди 2 години )
    Ако караш по-динамично или ти се налагат маневри, то... няма как да ти върши работа този вариант. Изглежда красиво, но не е функционално (ако изключим видимостта на таблото). Дали от рали състезанията щяха да са още с "класически" волан, ако не беше функционален, а там предавателното число на волана към гумите е почти 1:1.
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Във формула ! имаше кръгли волани до 90-те години.Просто тогава по аеродинамични съображения предната част стана по продълговата и висока и се мина към сегашните волани които пак са затворени отгоре а не са без горна част а и там не гледаш табло защото дисплеят ти е на самият волан.Пусни си формула от 80-те да видиш че воланите си бяха кръгли.
  • #4
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Илон е ексцентричен, но не и глупав и инатлив. До 1-2 години ще си е променил мнението, особено за Европа, където потребителите са къде-къде по-разумни. И, разбира се, ще им афтърмаркет волани - вече се разработват.
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В живота има парадокси. Понякога безкритичното приемане на наложилата се житейска практика е белег на закостенялост, назадничавост. Друг път, неистовият стремеж към модерност и различност говори за маниакалност и стремеж за волево моделиране на реалността, отвъд здравия разум.