IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Toyota копира спорния волан на Tesla за своя електрически SUV?

Японците твърдят, че при тяхното устройство за управление са решени всички проблеми

Преди няколко дни Toyota разкри подробности за своя първи електрическия SUV, който ще се появи в продажба през следващата година. Моделът BZ4X ще се предлага с правоъгълен волан, подобен на този, който по-рано видяхме в новите водели на Tesla и това предизвика сериозни полемики сред феновете на марката и експертите.


Toyota bZ4X


Всъщност, Toyota дълго време се колебаеше, дали да се включи в надпреварата на електрически автомобили. Първият модел изцяло на ток на марката вече е факт, като това е компактен кросоувър с размерите на RAV4. И една от изненадите е именно воланът в стил на самолетен щурвал, който е подобен на устройството в Model S и SUV Model X.

Японците твърдят, че няма да има механична връзка между кормилото и гумите, като всичко ще се управлява по електронен път. Това позволява на инженерите на Toyota да програмират кормилното управление така, че то да може да се завърти само на 150 градуса от едната към другата страна.


Toyota bZ4X


В същото време собствениците на Tesla яростно критикуват това решение. Те са категорични, че щурвалът е много неудобен при завиване, особено при маневриране в тесни пространства. Системата на Toyota трябва да избегне именно този проблем, като от компанията твърдят, че сцеплението няма да се промени, дори когато се правят остри завои.

Освен това, Toyota BZ4X ще се предлага и с нормален волан, който ще бъде опция. Друга особеност на електрическия SUV са соларните панели на покрива, който могат да зареждат батерията. Използването им ще позволи увеличаване на годишния пробег на кросоувъра с 1800 км.

Снимки: Toyota


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Хех, добре че е Азия да има откъде "белия човек" да си накупи високи технологии, че най-модерните му достижения са канцерогенните дизели.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    хаха, безкрайно сте зле
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Хаха, я пак, кое били изкопирали?? Lexus LF-X от 2003, Lexus LF-C от 2004, Lexus LF-30 от 2020 са все със щурвали като на BZ4X. Освен това за разлика от недоразумението на Мъски тук има променливо съотношение на завиването от скоростта и пълно отклонение на завиващите колела при ниска скорост става с волан навъртян на 150 грасуда, за разлика от при Тесла, на която трябва оборот и половина. Тесла са едни жалки смешници и дължат съществуването си на дългогодишния партньор на Тойота - Панасоник.
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Има ли нещо което не са изкопирали?
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс ( преди 4 години )
    #10 - Тойота още преди 12 години продаваха Приус със соларен покрив.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    хаха, само конспирации са ви в *** глави, сигурно и епъл са изкалитарили, нали така, смехурковци
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хаха, добър опит, но не се подвеждай по американски или финландски стартъпи, че и спиноф-ове. Попитай батковците от Infineon какъв небивал търговски успех пожънаха ...Макар сега да е модерно да се прави по IPCEI гига-проекти. Дори по немските земи пак щели да лидират в "новите" солари. Но ще спра дотук, сайтът не е с претенции, нали :-)
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всъщност истината е, че този волан ще се появи чак през 2023г., а дотогава моделт ще се предлага само с нормален волан. Дори и след като се появи, той няма да бъде сериен, а опция срещу доплащане (противно на написаното в статията). Така че дишайте спокойно, който не харесва този волан, няма нужда да го взима.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    най-ефективните панели са с много над 22%, но трябва повече да четете; трябва и малко да понаучите чужди езици, ама няма да стане
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    примерът с японците е показателен какво става ако сте в порядъци пъти по-кадърни от конглокренцията, а тесла това прави, иначе за панели на покрива имаше един стартъп сион, немски май, та май е тяхна идея това, но и аз съм съгласен, че поне 15% на ден трябва да се зареждат иначе е безсмислено