IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как изглежда двигател на Toyota Prius след половин милион километра?

Състоянието на този 17-годишен мотор ще изненада мнозина (ВИДЕО)

Някои двигатели започнат да показват признаци на приключване след около 150 000 км, но има и такива, които изкарват над милион км благодарение на грижовните собственици. Все още обаче съществуват сериозни съмнения относно ресурса на хибридните агрегати. Затова и екипът на Youtube-канала speedkar99 разглоби бензиновия двигател на Toyota Prius, който е с пробег от около половин милион километра.


Toyota


Агрегатът е от Toyota Prius от 2004 година. Това е 1,5-литров 1NZ-FXE, работещ по цикъла на Аткинсън, чиято цел не е постигане на висока мощност, а на нисък разход на гориво. Има и други версии на моторите NZ, който не работят по цикъла на Аткинсън и се поставят на други модели на японския производител.

Оказва се, че този двигател, който е пропътувал разстоянието от Земята до Луната, съвсем не е в толкова лошо състояние, но има и някои проблеми. От speedcar99 обръщат внимание на обезцветяването на мотора с течение на времето. В маслените пръстени се отчита запушване, което означава и по-лошо смазване. С годините се образуват и въглеродни отлагания, така че наличието на утайка е напълно нормално.



Като цяло обаче това е обичайното износване на двигателите с голям пробег. Съветът в случая е доста прост - погрижете се за автомобила си и той ще ви възнагради с десетилетия вярна служба. Може и да не изкара милион километра, но ако се полагат правилните грижи и обслужване, проблемите ще бъдат отложени далеч във времето.

Снимка и видео: speedcar99 чрез Youtube

0 от 500
  • #3
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 1: За представяне на термодинамичен цикъл с диаграма на налягане и обем да си чувал? Аткинсън е различен от Ото и двигателя на Приус е по Аткинсън, и не по Ото. Механичната реализация е без значение.
  • #2
    25 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо работа. Всеки съвременен автомобил изкарва толкова. Особено дизелите никакъв проблем. В България 90% от автомобилите са на такива километри. Идват като нов внос на по 250-300 000 с върнати километражи на 150 000. в България навъртат още 50 000-100 000 и после отиват трета и четвърта употреба, карат се до разпадане и накрая се нарязват за скрап.
  • #1
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Шматкинсън ( преди 2 години )
    Аткинсън - друг път. Цикълът на Аткинсън предполага различен ход на буталото в двата такта, а не само различно време на отваряне на клапаните. Това на Тойота не е никакъв Аткинсън. То ако беше така, freevalve технологията трябваше да е някакъв нов цикъл, ама не е - чисто Ото си е, също както и на Тойота измишльотината.