IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как изглежда двигател на Toyota Prius след половин милион километра?

Състоянието на този 17-годишен мотор ще изненада мнозина (ВИДЕО)

Някои двигатели започнат да показват признаци на приключване след около 150 000 км, но има и такива, които изкарват над милион км благодарение на грижовните собственици. Все още обаче съществуват сериозни съмнения относно ресурса на хибридните агрегати. Затова и екипът на Youtube-канала speedkar99 разглоби бензиновия двигател на Toyota Prius, който е с пробег от около половин милион километра.


Toyota


Агрегатът е от Toyota Prius от 2004 година. Това е 1,5-литров 1NZ-FXE, работещ по цикъла на Аткинсън, чиято цел не е постигане на висока мощност, а на нисък разход на гориво. Има и други версии на моторите NZ, който не работят по цикъла на Аткинсън и се поставят на други модели на японския производител.

Оказва се, че този двигател, който е пропътувал разстоянието от Земята до Луната, съвсем не е в толкова лошо състояние, но има и някои проблеми. От speedcar99 обръщат внимание на обезцветяването на мотора с течение на времето. В маслените пръстени се отчита запушване, което означава и по-лошо смазване. С годините се образуват и въглеродни отлагания, така че наличието на утайка е напълно нормално.



Като цяло обаче това е обичайното износване на двигателите с голям пробег. Съветът в случая е доста прост - погрижете се за автомобила си и той ще ви възнагради с десетилетия вярна служба. Може и да не изкара милион километра, но ако се полагат правилните грижи и обслужване, проблемите ще бъдат отложени далеч във времето.

Снимка и видео: speedcar99 чрез Youtube

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Карам Тойота ( преди 3 години )
    Отдавна Тойота държи първо място по-продажби по-здравина не е необходимо да изреждам тук не карам новия модел защото не мога да си го позволя много скучни са Тойота само караш и консумативи сменяш и караш королката ми е 2000дизел 75к.с ако можех да си купя нова такава пак бих я купил хора пътища нямаме не е едно и също да ходиш в сервиз за накладки и филтри и за постоянни проблеми с датчици и светещи чекове
  • #12
    16 rate up comment 7 rate down comment
    1.8 Гоуемио мАтор ( преди 3 години )
    До #6 Хахахаа като сте виждали само ярис 1.3 (страхотна кола нищо против нея) защо се обаждате изобщо?! Ела да видиш моята тойота какви прекъсвачи прави на 7000 оборота и дали не върви и дали съм муден шофьор.Японеца е измислил кола за всеки вкус и преби немците по всичко и не случайно се наложи в най-конглокентния пазар - американския,а *** като не му се чете и не знае си е за негова сметка,карайте си немските кошове и висете по сервизи.
  • #11
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Има, има! ecoboost 1.0
  • #10
    61 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Шофьорите на Тойота не ги мислете - те вече са направили възможно най-добрия избор. Кажете какво ще правим с джигитите с вълнуващите немски кошове дето пилят гуми, блъскат невинни по тротоарите и увиват се покрай стълбовете, те повече ме притесняват..
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 3 години )
    Браво готин!
  • #8
    22 rate up comment 47 rate down comment
    пропов ( преди 3 години )
    За двигателя явно е оk, ама аз не мога да оцелея полвин милион километра в такава кола. Нема начин, ще умра остра депресия, вследствие на безкрайна скука и пермаментно отегчение.
  • #7
    9 rate up comment 33 rate down comment
    Ужас ( преди 3 години )
    Че приуса има ли изобщо двигател в него?
  • #6
    18 rate up comment 8 rate down comment
    до каскен ( преди 3 години )
    Колега, видно е, че германското автомобилостроене ти бърка в ..... ,здравето да речем, но истината е, че патента на Аткинсън е чисто и просто опит за разновидност на Ото мотор за избягване на плащанията по онова време. В общи линии - нищо различно!
  • #5
    12 rate up comment 35 rate down comment
    Докторът ( преди 3 години )
    Двигателят е пълен ***.Стандартен алуминиев бензинов ***. Ако не караш пенсионерската за нула време ще се изкривяват цилиндрите и ще започне да яде масло.освен това, пръстените са много тънки. Абе ***
  • #4
    15 rate up comment 47 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Начинът на експлоатация е важен. Едно е да шофьор на Prius, дето не е вдигал повече от 90 и превишавал повече от 3000 оборота и шофьор на нормална кола която се кара всеки ден с 200 и оборотите да са на макс.