Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.
Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.
Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.
Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите с директно впръскване и турбокомпресор изискват по-честа смяна на маслото. Този срок съответно е различен при отделните производители. От Renault, например, препоръчват обслужването на 1,3-литровия мотор да става на интервал от 15 000 км, но при по-сериозни натоварвания това означава бавно убиване на агрегата.
Концернът Hyundai/Kia посочва пробег от 8000 км за двигателите си T-GDI, което в случая е далеч по-добрият вариант и затова експертите препоръчват той да се спазва задължително от собственика на автомобила.
предлага смяна на маслото след 6 месеца или след 7000-8000 километра. И препоръчваме да направите същото.