Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.
Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.
Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.
Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):
Изборът на масло е не по-малко важен от този на бензин, затова трябва да се внимава много. От една страна, маслото не трябва да пълни горивната камера с въглеродни отлагания (което означава, че съдържанието на пепел в маслото не трябва да бъде по -високо от 1,0–1,1%).
От друга страна, само маслото с високо съдържание на пепел може да осигури добра устойчивост на износване на многобройни триещи се детайли (като например колянов вал и зъбни колела на разпределителния вал). Така, в крайна сметка, се избира между чиста горивна камера с повишено износване на двигателя и агрегатът, който не е износен, но на места е покрит с въглеродни отлагания.