Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.
Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.
Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.
Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):
А за това ще трябва да се разглоби частично двигателя. Първо превантивно се премахва входящия тръбопровод и се почиства всичко налично. При някои мотори се налага изваждане на главата на цилиндрите, за да може клапаните да се почистят по-лесно.
Причината е, че при двигателите с директно впръскване, клапаните не се измиват с бензин, тоест те работят на „сухо“. Това означава, че в тях са се натрупали въглеродни отлагания. Това се отнася особено за при турбо-мотори с по-голям пробег, където този процес е бил по-продължителен.
При по-старите двигатели бензинът, впръскван във всмукателния колектор, се разтваря и отмива въглеродните отлагания, отлаганията и саждите, които се събират върху клапаните. Следователно собствениците им не познават подобни проблеми.