IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Искат ограничение 30 км/ч и в България: 8 въпроса от Automedia

Има множество по-разумни начини да намалим катастрофите от идеята за общоевропейски забрани

Депутати от комисията по транспорт в Европейския парламент са съставили по собствена инициатива доклад, с който предлагат въвеждането на максимална скорост от 30 км/ч във всички жилищни зони на територията на общността. Идеята е всички държави членки, включително и България, да бъдат задължени да въведат такова ограничение, обясни пред БНР Петър Витанов, евродепутат от БСП и член на споменатата комисия по транспорта.
  
  
полиция, проверка алкохол, дрегер
Напук на старите вицове в България има немалко способни и съвестни пътни полицаи. Срещали сме ги и го знаем със сигурност. Но те се нуждаят от подкрепа отгоре, за да си вършат работата, вместо да го правят, вървейки срещу системата


От няколко дни подобно ограничение е в сила за по-голямата част от френската столица Париж - мярка, която предизвика масови протести във Франция.

Според Витанов "30% от фаталните случаи стават заради несъобразена висока скорост". Въвеждането на лимит от 30 км/ч в градовете и селата е "една разумна скорост" и на местата, където вече е в действие, е довела до драстично намаляване на злополуките, твърди евродепутатът.

Другата мярка, която ще предложат инициаторите от транспортната комисия, е да се принудят всички членки на ЕС да въведат "нулева толерантност" към употребата на алкохол зад волана, която по думите на Витанов е причина за други 25% от злополуките.
 
     
аварийна лента, нарушение
Поредният хитрец елиминира задръстването на "Витиня" през аварийната лента - нарушение, което носи вече 1000 лева глоба. Но колко са глобените? Повишаването на наказанията няма никакъв смисъл, ако все така никой не се опитва да ги прилага
  

  
Евродепутатът не пропусна да подчертае, че смъртните случаи на пътя в България и Румъния са "в пъти повече" в сравнение с останалите страни в Европа и затова за тях е особено важно да приемат подобни мерки. Освен това българските власти би трябвало да се стремят да намалят корупцията в контрола върху автомобилния транспорт, и да подобрят пътната инфраструктура, обясни Петър Витанов.

Идеите за подобни промени предизвикаха възторжената подкрепа на няколко неправителствени организации, жадуващи европейско финансиране. Но също така предизвика и доста критики. Към тях ще позволим да добавим и няколко наши бележки.
   
   
30 км/ч в градовете - 8 въпроса от Automedia (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Армеец ( преди 3 седмици )
    Уважаеми Господа ! Щастлив съм, когато наши Депутати попаднат у Европата, в качеството си на Евродепутати, и започнат да вкарват Ноу Хау, за НАС Простолюдието, визирам ограничението в населено място с 30 км. Окей драги ми деПУТЬОВЦИ ! Но защо ли си мисля, че паралелно с това ви Предложение, трябваше да добавите още 3. Да се увеличи Минималната Пенсия на Българите, като тази у Европата на 1500 лв. а вашата Депутатска , да я намалите на 205 Евро. А и улиците да са като у Европа !!!
  • #14
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Гошо ( преди 3 седмици )
    Мисля, че е време 99% от настоящите Бг и евро депутати да бъдат изгонени с шутове!
  • #13
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    80% от улиците са тесни и с дупки, пак сте тръгнали слепите да философствате, а на магистралата и 200 ще ви е малко
  • #12
    27 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Видяла жабата, че подковават коня и тя дигнала крак. За тесни улици, покрай училища, дет. градини, малките улици в кварталите - приемливо, Оттам нататък е тъпанарщина. Аз още не мога да си обясня, как на Цариградско има 80, но мине ли се разклона Дружба-2, се почва 50-60 до караулката. Пешеходанта пред Пежо .. е няма такава глупост, да направят наделз...
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    много сте зле, ама що се не напъвате
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 седмици )
    Striker: Тази простотия я втведоха в париж и важи за целия град, предполагам тук става дума за същото и има доста загъби в превода, а вероятно и Депутатчето не е в час
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ...без оглед на спецификите на пътищата...доброо допълнение.Какви пътища иамме ние...никакви.В Испания например второстепенните пътиша са с класа над нащите магистрали.Да не говорим за локалните...Беднотията липса на качествени пътища и липса на адекватни наказания са предпоставки за проишествията..
  • #8
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Обективно ( преди 3 седмици )
    Това е някаква супер тъпотия, при нас проблема не е скоростта, а контролът т.е, съблюдаването за спазването на закона! На всякъде с 20-100 лева се "оправяш". Докато това не спре, няма да се нормализират нещата при нас.
  • #7
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Striker ( преди 3 седмици )
    Ама то и до сега го има - чл. 61:В жилищната зона действат следните специални правила:1. пешеходците могат да използват за движение, а децата за игра пътя по цялата му широчина, без ненужно да пречат на движението на превозните средства;2. водачите на пътни превозни средства са длъжни да се движат със скорост не по-голяма от 20 км/ч, като не поставят в опасност пешеходците и не създават препятствие за тяхното движение;И т.н.Просто трябва да се спазва и яко глоби.
  • #6
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И на магистралата 110, то скоро всички с електрички ще ни се наложа там с 90 понеже иначе ще трябва да бутаме, хахаха.