През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Volga и Toyota
В началото на 90-те години редица фирми за тунинг започват да поставят на моделите на Волга двигатели от Toyota (на снимката). Това са както 4-цилиндрови мотори, така и V6 с обем 3,4 литра, развиващи 190 к.с. Те се предлагат с автоматична скоростна кутия, но и това не привлича клиенти, тъй като колите стават по-бързи, но си остават Волги. А по това време вече може да се купи и западен автомобил.
В началото на 90-те години редица фирми за тунинг започват да поставят на моделите на Волга двигатели от Toyota (на снимката). Това са както 4-цилиндрови мотори, така и V6 с обем 3,4 литра, развиващи 190 к.с. Те се предлагат с автоматична скоростна кутия, но и това не привлича клиенти, тъй като колите стават по-бързи, но си остават Волги. А по това време вече може да се купи и западен автомобил.